عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)
عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)

چرا آمریکایی‌ها در غرب آسیا پایگاه نظامی ایجاد می‌کنند؟

سوالی که ذهن بسیاری از کارشناسان را مشغول کرده این است که چرا آمریکا باید هزاران کیلومتر دور تر از خاک خود، لشکرکشی کرده و پایگاه نظامی ایجاد کند.

سیاست بزن در رویی که به پایان راه رسیده است

چرایی حضور گسترده آمریکا در منطقه، به خصوص اطراف مرزهای کشورمان چندان هم پیچیده نیست، آمریکایی ها سال ها است که از نفوذ و قدرت جمهوری اسلامی ایران احساس خطر کرده اند و این ساخت و ساز بی رویه پایگاه نظامی در منطقه از همین ترس ناشی می‌شود. ماجرا آنجا جالب تر می شود که بدانیم هم‌اکنون پایگاه های نظامی آمریکا در کشور‌های همسایه ایران مانند بحرین، عراق، عمان، عربستان و افغانستان قرار دارد که فاصله آن‌ها با مناطق مرزی ایران کمتر از ۵۰۰ کیلومتر است، در حالی‌که برد موشک‌های بالستیک ایران بیش از ۲ هزار کیلومتر است و این موضوع یعنی قطعا بزن در رویی در کار نیست.

تروریست‌ها در حومه غربی «درعا» با یکدیگر درگیر شدند

تروریست های تکفیری در سوریه در محور غربی حومه استان «درعا» در سوریه به شدت با یکدیگر درگیر شدند.

تروریست‌ها در حومه غربی «درعا» با یکدیگر درگیر شدند

 تروریست های تکفیری در سوریه بار دیگر به جان هم افتادند.

بر اساس این گزارش، تکفیری ها امروز چهارشنبه 30 خرداد در محور غربی استان درعا با یکدیگر درگیر شده اند.

منابع سوری اعلام کردند که یکی از طرف های درگیر تروریست های داعش و طرف دیگر نیز تروریست های ارتش آزاد بوده اند.

به دنبال این درگیری شمار زیادی از عناصر تکفیری کشته و زخمی شده اند.

انتهای پیام/

تولید دیزل ملی گامی بلند برای خودکفایی در حوزه زرهی و دریایی است

وزیر دفاع گفت: وزارت دفاع با تولید موتور دیزل ملی، در حوزه دفاعی به ویژه دریایی و زرهی یک گام بلند در خودکفایی برخواهد داشت.

تولید موتور دیزل ملی گامی بلند برای خودکفایی در حوزه زرهی و دریایی است

 در حاشیه مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته که امروز سه شنبه 29 خرداد با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، طی مراسمی خط تولید موتور دیزل ملی  ۱۳۰۰ اسب بخار در دو نوع گازوئیلی و دوگانه سوز افتتاح شد.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با تبریک و تقدیر از تلاش متخصصان شرکت دیزل سنگین ایران برای تولید این دستاورد مهم ملی اظهار کرد: خداوند متعال را بابت خوداتکایی کشورمان در تولید این موتور ملی شاکریم و امیدواریم فرزندان برومند این مرز و بوم روز به روز به دستاوردهای نوین علمی و صنعتی دست یابند.

تحفه جدید حقوق بشری آمریکایی‌ها چیست؟ + تصاویر

تصاویر تازه‌ای که نشان می‌دهد دولت آمریکا مهاجران بازداشت‌شده در مرز‌های این کشور را در قفس‌های بزرگ نگهداری می‌کند ارمغان تازه این کشور برای حقوق بشر دنیا است.

از تحفه جدید حقوق بشری آمریکایی‌ها تا نگهداری مهاجران در قفس+ فیلم و تصاویر

تصاویر و فیلم تازه منتشر شده نشان می‌دهند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خانواده‌های مهاجران بازداشت‌شده را در قفس‌های بزرگ نگهداری می‌کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در شرایطی که سیاست‌های دولتش به جدا شدن هزاران کودک مهاجر از خانواده‌هایشان منجر شده روز دوشنبه گفت: «آمریکا به اردوگاه مهاجران و تأسیسات نگاه‌داری پناه‌جویان تبدیل نخواهد شد.

 

ادامه مطلب ...

بازتاب صید اطلاعاتی «سگو»

رسانه های صهیونیستی ابعادی از جاسوسی وزیر سابق این رژیم برای ایران را تشریح کردند.

بازتاب صید اطلاعاتی «سگو»

 رسانه های رژیم اشغال گر قدس در بازتاب اعلام بازداشت «سگو» وزیر سابق اسرائیلی که چند هفته است در بازداشت به سر می برد و اکنون برای او کیفرخواست صادر شده است، این موضوع را دستاوردی برای دستگاه اطلاعاتی ایران توصیف کردند.

وبگاه تایمز با اشاره به شوی تبلیغاتی «نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستیدرباره اسناد ادعایی هسته‌ای به‌دست آمده از تهران، نوشت: تنها چند روز پس از این نمایش، شاباک و پلیس اسرائیل سگو را به جرم «همکاری با یک کشور دشمن در زمان جنگ و جاسوسی علیه دولت اسرائیل» بازداشت کردند


 
ادامه مطلب ...

رهبر انقلاب در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی:

رهبر معظم انقلاب فرمودند: نباید نگاه مجلس به توانایی‌ها و ظرفیت‌های ملی مأیوسانه باشد.

لزومی ندارد معاهداتی که میدانیم مشکل دارد به‌خاطر جهات مثبت تصویب کنیم/مجلس خودش قانون مبارزه با پول‌شویی و تروریسم تصویب کند

 حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس و نمایندگان و جمعی از کارکنان مجلس شورای اسلامی، مجلس را رکن رکین نظام و به فرموده امام راحل، عصاره فضائل یعنی جوهره برترین خصوصیات ملت خواندند و افزودند: نمایندگان در قانونگذاری و عمل به وظایف اساسی خود مسائل مهمی همچون «اولویت‌های کشور، رفع مشکلات مردم بویژه طبقات ضعیف و متوسط، تأثیرناپذیری از دیدگاه‌های غربی، انقلابی‌گری و پرهیز از اشرافی‌گری» را مورد توجه کامل قرار دهند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ابتدای سخنانشان خدمت خالصانه به مردم را برترین عبادات دانستند و گفتند: همه اقدامات، رفتار و گفتار نمایندگان اگر برای خدا و در راه رضای او باشد، خدمت واقعی و موجب تقرب به پروردگار است.

یک فروند جنگنده F-۴ در پایگاه هوایی تهران اورهال شد

عملیات بازآماد (اورهال) یک فروند هواپیمایF-۴ نیروی هوایی ارتش در پایگاه شهید لشکری به پایان رسید.

یک فروند جنگنده F-۴ در پایگاه هوایی تهران اورهال شد

متخصصان پیشکسوت و جوان نیرو هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صرف 18 هزار و 500 نفر ساعت کار، توانستند با تکیه بر توان داخلی پس از ماه‌ها تلاش یک فروند هواپیمای اف- 4 نیروی هوایی ارتش را بازآماد کنند.

گفتنی است این هواپیما پس از پروازهای آزمایشی و تست ‌نهایی نهایی صبح امروز به ناوگان عملیاتی نیرو هوایی ارتش پیوست.

انتهای پیام/


آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد

به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه آمریکا 

آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد

و نماینده این کشور در سازمان ملل با حضور در یک کنفرانس خبری مشترک رسما خروج آمریکا را از شورای حقوق بشر سازمان ملل به دلیل آنچه "رویکرد ضداسرائیلی" این شورا خوانده شده، اعلام کردند.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در این کنفرانس خبری ضمن اعلام رسمی خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت، شورای حقوق بشر با مسائل حقوق بشر منافقانه برخورد می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه "این شورا در انجام وظیفه خود موفق نبوده است" اضافه کرد: «برخی از کشور‌های عضو این شورای خود ناقض حقوق بشر هستند و به حقوق بشر احترام نمی‌گذارند.»

نظریه: حقوق بشر آمریکایی یعنی این: کشتن مردم مسلمان عراق، سوریه، یمن، فلسطین، افقانستان، بحرین، لیبی، نیجریه اشکالی ندارد ولی اگر کسی یا سازمانی ، علیه جنایتکاران بین المللی مانند رژیم صهیونیستی و آمریکا که خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است موضع گیری نماید، به مذاق آمریکایی ها خوش نمی آید و علیه آن موضع گیری می نمایند.که نمونه بارز آن همین موضع گیری است.

ادامه مطلب:

http://javaninews.ir/%d8%a2%d9%85%d8 

وزیر صهیونیستی که به جاسوسی برای ایران متهم شده، کیست؟

سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی 

وزیر صهیونیستی که به جاسوسی برای ایران متهم شده، کیست؟

موسوم به شاباک روز گذشته ضمن اعلام خبر بازداشت یک مقام سابق اسرائیلی، مدعی جاسوسی او برای ایران شد.

این نهاد امنیتی اسرائیلی مدعی شده است وی در مدتی که در نیجریه اقامت داشته با ماموران اطلاعاتی ایران در تماس بوده و دو مرتبه نیز با نام مستعار به ایران سفر کرده است!

در کیفرخواستی که در دفتر دادستانی رژیم صهیونیستی علیه این مقام سابق اسرائیلی تنظیم شده، اتهام او کمک اطلاعاتی به دشمن [ایران] و جاسوسی علیه اسرائیل اعلام شده است.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند «گونن سِگِو» ماه گذشته بازداشت شده ولی خبر بازداشت او تا روز گذشته مخفی نگه داشته شده بوده است. 

ادامه مطلب ...

اقدام هماهنگ دشمن با عناصر ضدانقلاب در راستای تحت فشار گذاشتن نظام اسلامی

گل به‌خودی کرباسچی در بازی ایران-آمریکا/ چرا عده‌ای از برجام عبرت نمی‌گیرند؟

اخیراً جمعی از اصلاح طلبان در نامه ای احمقانه و ذلت بار خواستار مذاکره مستقیم و بدون پیش شرط با ترامپ شده اند.

نویسندگان این نامه خفت بار با اشاره به از دست رفتنِ فرصت! دولت باراک اوباما از مسوولان تصمیم‌گیر نظام خواسته‌اند �فارغ از جنگ‌های روانی کاخ سفید با یک تصمیم ملی! اعلام کنند که حاضر به انجام مذاکرات بدون قید و شرط با آمریکا هستند تا قدمی در راه‌حل! مشکلات و اختلافات برداشته شود.

بیشتر بخوانید:

http://javaninews.ir/%d8%a7%d9%82 


رسم مردانگى

ابن سیرین کسی را گفت: چگونه‏ ای؟

گفت: چگونه است حال کسی که پانصد درهم بدهکار است، عیالوار است و هیچ چیز ندارد؟

ابن سیرین به خانه خود رفت و هزار درهم آورد و به وی داد و گفت: 

پانصد درهم به طلبکار بده و باقی را خرج خانه کن و واى بر من اگر پس از این حال کسی را بپرسم!

گفتند: مجبور نبودی که قرض و خرج او را بدهی!
گفت: وقتی حال کسی را بپرسی و او حال خود بگوید و تو چاره ‏ای برای او نیندیشی، در احوال پرسی منافق باشی...

رسم مردانگى و رفاقت این چنین است

محمد ثلاث، عامل شهادت ۳ مامور ناجا اعدام شد

محمدرضا ثلاث باباجانی در تاریخ ۳۰ بهمن و 

محمد ثلاث اعدام شد

در پی تجمع غیرقانونی آشوب‌گران در گلستان هفتم از خیابان پاسداران، با راندن اتوبوس به سمت ماموران نیروی انتظامی آنان را هدف تهاجم عمدی خود قرار داده که منتهی به شهادت سه نفر از ماموران به اسامی گروهبان یکم رضا امامی، گروهبان یکم محمدعلی بایرامی و سرباز وظیفه رضا مرادی شده بود.

نامبرده در جریان تحقیقات، ضمن اقرار به عمدی بودن اقدام خود از جمله راندن و هدایت اتوبوس به سمت ماموران ناجا، علت را عصبانیت و خشم اعلام کرده است.

با وصول پرونده به دادسرا و با عنایت به تقاضای اولیای دم هر سه شهید، مراحل استیذان از رییس قوه قضاییه برای اجرای قصاص نفس طی شد و حکم قصاص سحرگاه روز دوشنبه مورخ ۲۸ خرداد اجرا گردید.

فغانی نفر اول داوران جام جهانی 2018

به نقل از سایتratetheref ؛علیرضا فغانی داور ایرانی

فغانی نفر اول داوران جام جهانی 2018

 دیدار تیم های ملی آلمان و برزیل در جام جهانی 2018 روسیه توانست با قضاوت زیبای خود در این دیدار با رای گیری عموم مردم در صدر جدول بهترین قضاوت کنندگان جام جهانی 2018 روسیه قرار گیرد.

فغانی نفر اول داوران جام جهانی 2018

امتیاز فغانی در این قضاوت 4.84 بوده و با این امتیاز توانسته است،صدر جدول را از داورانی همچون بیورن کوئیپرس و نستور پیتانا بگیرد.

نگاهی به مهمترین عملیات موشکی برون مرزی سپاه/ ۳ تُن آتش سپاه بر سر تروریست‌ها

 از میان همه موشک‌های مشهور ایرانی، 

نگاهی به مهمترین عملیات موشکی برون مرزی سپاه/ ۳ تُن آتش سپاه بر سر تروریست‌ها

از فاتح و ذوالفقار تا شهاب و قیام و عماد و قدر و سجیل، دو موشک برای مهمترین عملیات برون مرزی سپاه پاسداران در طول سال‌های اخیر انتخاب شدند.

28 خرداد سال گذشته، 11 روز پس از اقدام تروریستی اعضای وابسته به داعش در تهران که منجر به شهادت 18 نفر از هموطنان در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره)، شد، یگان موشکی سپاه پاسداران دست به یک عملیات مهم موشکی علیه تروریست‌های داعش در خاک سوریه زد.

صبح روز یکشنبه 17 خردادماه 96، دو عملیات تروریستی در دو نقطه از تهران رخ داد که اولین آنها در مجلس شورای اسلامی بود.

بیشتر بخوانید:

http://javaninews.ir/%d9%86%da%af%d8 

دلیل نامگذاری یزد به شهر بادگیرها

طبق تحقیقاتی که شده، مشخص شده است که یزد بیشترین تعداد بادگیرهای ایران را دارد

بادگیر های یزد,یزد شهر بادگیرها

یزد شهری تاریخی و قدیمی است که بعضی ها قدمت آن را به زمان پادشاهی یزدگرد اول پادشاه ساسانی ربط می دهند. یزد یکی از شهرهای کویری است که در قست مرکزی ایران قرار گرفته و اولین شهر خشتی دنیا و دومین شهر تاریخی جهان بعد از شهر ونیز در ایتالیا است. یزد را به نام «شهر بادگیرها» هم می شناسند. دلیل نامگذاری یزد شهر بادگیرها را در ادامه ی این مطلب بخوانید: 

ادامه مطلب ...

جام جهانی ۲۰۱۸| شگفتی‌ها تکمیل شد؛ توقف برزیل مقابل سوئیس در همین ابتدای کار

شاگردان تیته در اولین بازی خود در جام بیست‌ویکم از عهده سوئیس برنیامدند.



    جام جهانی 2018| شگفتی‌ها تکمیل شد؛ توقف برزیل مقابل سوئیس در همین ابتدای کار

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تقابل یکشنبه شب تیم‌های ملی فوتبال برزیل و سوئیس در گروه E جام‌جهانی 2018 با تساوی یک-یک پایان یافت. در این دیدار که رأس ساعت 22:30 به وقت تهران در ورزشگاه روستوف آرنا به قضاوت سزار راموس مکزیکی انجام شد، برزیل ابتدا با گل دقیقه 20 کوتینیو  از حریف اروپایی خود پیش افتاد، اما در ادامه این زوبر بود که در دقیقه 50 نتیجه را به تساوی کشاند.

لیشتشاینر در دقیقه 31، فابین شار در دقیقه 65 و والون بهرامی در دقیقه 68 از سوئیس و کاسمیرو  از برزیل در دقیقه 47 این بازی کارت زرد گرفتند.

پیش از این بازی تیم آلمان قهرمان جهان با یک گل مغلوب مکزیک شده بود.

انتهای پیام

تعویض دروازه بان اسپانیا به خاطر ترس از ایران

 و به نقل و از «آ اس»؛ بسیاری از مردم کشور اسپانیا 

در یک نظر سنجی تصمیم بر آن گرفتند تا داوید دخیا، دروازه بان قدرتمند تیمشان را برای بازی مقابل تیم ملی فوتبالایران به روی نیمکت بنشانند تا به نوعی از احتمال باخت و یا کسب نتیجه ضعیف در بازی مقابل تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 جلوگیری کنند.

بنابر این نظرسنجی انجام شده «کپا» دروازه بان باشگاه اتلتیک بیلبائو با  19 هزار و 865 رای و 49.77 درصد رای اخذ شده به عنوان گزینه اصلی سنگربانی اسپانیایی ها برای بازی آینده این تیم مقابل ایران انتخاب شد. در ادامه دخیا ،دروازه بان اصلی این تیم با 15 هزار رای و 38.41 درصد رای در جایگاه دوم و رینا با 4 هزار و 720 رای و 11.82 رای ها به عنوان گزینه سوم انتخاب شد.

گفتنی است؛ رای دهندگان دلیل اصلی این نظرات خود را اشتباهات بی اندازه دخیا در بازی برابر تیم ملی پرتغال عنوان کرده اند و این دروازه بان نیز دلیل اصلی وارد شدن 2 گل به دروزاه تیم خود بوده است. این آمار در حالی کسب شده است که دفاع تیم ملی اسپانیا صاحب قوی ترین خط دفاعی جهان با حضور راموس و پیکه و یا بازیکنی همانند ناچو است.

احتمال کارشکنی قطر در پخش بازی ایران و اسپانیا از تلویزیون

قائم مقام معاون سیما در خصوص روند پرداخت رقم قرارداد به شرکت دارای حق پخش بازی‌های جام جهانی فوتبال توضیحاتی ارائه داد.

احتمال کارشکنی قطر در پخش بازی ایران و اسپانیا از تلویزیون

علی اصغر پورمحمدی قائم مقام معاون سیما و رئیس شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی ورزش صداوسیما، در خصوص خرید و پخش زنده مسابقات جام جهانی،  گفت: قرارداد خرید بازی‌های جام جهانی امضا شده و پرونده پرداخت حق پخش برعهده شهریاری معاون مالی سازمان صدا و سیماست و ایشان باید این موضوع را پیگیری کنند.

وی در خصوص احتمال پخش نشدن بازی ایران و اسپانیا در چارچوب رقابت‌های جام جهانی اظهار کرد: به هر حال امکان دارد دارنده حق پخش (قطر) با نفوذ و قدرتی که در فیفا دارد، اختلالاتی را در بازی روز چهارشنبه به وجود بیاورد.

انتهای پیام/

اگر ایران کودکان مهاجر را از خانواده‌هایشان جدا می‌کرد، آمریکا چه واکنشی نشان می‌داد؟!

«تام تیلور» فعال سیاسی آمریکایی در یک پست توییتری، به اقدام ضد مهاجرتی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در مرز مکزیک واکنش نشان داد.

وی در توییتر خود نوشت: «تصور کنید اگر ایران کودکان [مهاجر] را در مرزهایش از خانواده‌هایشان جدا می‌کرد، ما چه تحریم‌هایی علیه آن در نظر می‌گرفتیم.»

اگر ایران کودکان مهاجر را از خانواده‌هایشان جدا می‌کرد، آمریکا چه واکنشی نشان می‌داد؟!

گفتنی است طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، طی شش هفته اخیر دستکم 2 هزار کودک مهاجر مکزیکی در مرز این کشور با آمریکا در راستای سیاست ضدمهاجرتی ترامپ از والدین خود جدا شده‌اند.

جنایتی که ترامپ در حق کودکان مهاجر انجام داد

آمارهای نهادهای رسمی آمریکا نشان می‌دهد 

جنایتی که ترامپ در حق کودکان مهاجر انجام داد

سیاست‌های سخت‌گیرانه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه مهاجران به جدایی حدود 2000 کودک از والدینشان در نقاط مرزی آمریکا ظرف 6 هفته گذشته منجر شده است.

این آمارها که «وزارت امنیت داخلی آمریکا» در اختیار خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار داده نشان می‌دهد بین 19 آوریل تا 31 مه، 1995 کودک خردسال از والدین خود جدا شده‌اند.

برخی از فعالان حقوق مهاجران گفته‌اند مقام‌های آمریکایی زنان را هم از نوزادهایشان جدا می‌کنند اما وزارت امنیت داخلی آمریکا آن را انکار کرده است. دولت آمریکا والدین این کودکان را به تلاش برای ورود غیرقانونی به آمریکا، نقض قوانین مهاجرتی یا ارتکاب جرم متهم و آنها را بازداشت کرده است. از آنجا که در آمریکا بازداشت کودکان به همراه والدینشان ممنوع است، این کودکان از والدین خود جدا می‌شوند.

منبع:فارس