عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)
عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)

وقتی اف ۱۴ ایرانی با شلیک یک موشک؛ سه میگ ۲۳ بعثی را نابود کرد + تصاویر

هنگامی که ارتش بعث عراق در آخرین روز تابستان ۵۹ به ایران اسلامی حمله کرد، متاسفانه بیشتر بخش‌های ارتش به دلیل توطئه‌های ضد انقلاب و همچنین خیانت‌های دولت موقت در آمادگی کامل قرار نداشتند، زیرا که پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرآیند‌های آمادگی نظامی و همچنین تعمیر و نگهداری تجهیزات ارتش عملا تعطیل شده بود. تنها نیروی آماده ارتش در آن روز‌ها نیروی هوایی بود که با وجود خلبانان شجاع خود علی‌رغم توطئه‌های دشمنان، مدافع خاک کشورمان بود. 

کدام خلبان ایرانی با یک موشک سه فروند جنگنده عراقی را منهدم کرد؟

ادامه مطلب ...)

#ارتش

 



هوانیروز ارتش در اوج آمادگی است

هوانیروز ارتش در اوج آمادگی است

  امیر سرتیپ دوم «یوسف قربانی» با بیان اینکه کارکنان هوانیروز ارتش در اوج آمادگی رزمی قرار دارند گفت: امروز هوانیروز برای مردم ایران اسلامی ثابت شده است، چنانچه در هر نقطه‌ای از کشور مشکلی رخ دهد قطعاً هوانیروز در کم‌ترین زمان ممکن برای امداد و نجات حضور پیدا خواهد کرد.

امیر سرتیپ دوم «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش تاکید کرد: هوانیروز در حوزه‌های مهندسی، فنی، حتی تربیت خلبانان جوان و متعهد و تولید قطعات بالگردی به نقطه‌ای از اتکا و خودکفایی رسیده است.

امیر سرتیپ دوم قربانی گفت: کارکنان هوانیروز در اوج آمادگی رزمی قرار دارند، در هر شرایطی که نیاز باشد با تمام قدرت وارد عمل می‌شوند.

او با اشاره به الحاق ۴ فروند بالگرد‌های اورهال شده افزود: با پشتیبانی صنعت " پنها" تعداد ۱۰ فروند بالگرد‌های زمین گیر شده اورهال شد که تعداد ۴ فروند این بالگرد‌ها به ناوگان بالگردی هوانیروز ارتش ملحق شدند.

فرمانده هوانیروز ادامه داد: این بالگرد‌ها سال‌ها به جهت نداشتن قطعات زمین گیر بودند که با همت مهندسین توانمند صنعت پن‌ها و هوانیروز، اورهال و بازسازی شدند و به چرخه بالگردی ارتش ملحق خواهند شد. 

تصویب قانون ۵ تعویض در هر بازی لیگ برتر فوتبال/ داوران پشت دروازه حذف شدند

  به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علیرضا سهرابی (رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال) درباره نشست برگزار شده با دبیرکل فدراسیون عنوان کرد: با توجه به نشست امروز مقرر شد از تمام داوران و ناظران فعال در لیگ کشور با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی و هیئت‌های استانی تست‌های کرونا گرفته شود. در همین راستا هماهنگی‌ها و پیگیری‌های لازم در این زمینه با همکاری کمیته پزشکی فدراسیون و ایفمارک صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: تیم‌ها می‌توانند در سه فرصت تعویضی از بازی مجموعا۵ تعویض را طبق اطلاعیه‌های آموزشی فیفا انجام دهند. همچنین با توجه به شرایط حال حاضر و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داوران پشت دروازه در مسابقات لیگ برتر را حذف کردیم.

سبک‌ترین سِلاح تک‌تیرانداز ارتش ایران کدام است؟ + فیلم و تصاویر

  یکی از تجهیزاتی که در نیرو‌های نظامی کاربرد فراوان دارد سلاح تک‌تیرانداز است که توسط ارتش‌ها و نیرو‌های پلیس به خصوص نیرو‌های ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرا که از این طریق می‌توان هر نقشه شومی را در فواصل دورتر خنثی کرد.

زمانی که سلاح‌های تک‌تیرانداز وارد خدمت شد، اصلا تصوری مبنی بر این که چنین پیشرفتی در بین نیرو‌های عمل‌کننده داشته باشد وجود نداشت، اما این گونه تجهیزات به سرعت جایگاه خود را پیدا کردند و توانستند به سلاحی راهبردی در نبرد‌ها به خصوص نبرد‌های نامتقارن تبدیل شوند. (ادامه مطلب ...)

#ارتش

تفنگ شاهر؛ نخستین اسلحه تک‌تیرانداز سنگرشکن بومی + تصاویر


شاهر ایرانی؛ نخستین تفنگ تک‌تیرانداز سنگرشکن بومی + تصاویر

  سلاح‌های انفرادی همواره در حوزه رزم زمینی یکی از عوامل تاثیرگذار در ارتقای قدرت سربازان لشکر‌ها و یکان‌های این نیروست. مسئولان دفاعی کشورمان هم از سال‌های گذشته با هدف حرکت به سوی خودکفایی طراحی و ساخت انواع سلاح‌های بومی از سلاح‌های سبک گرفته تا سلاح‌های سنگین را در دستور کار خود قرار دادند.

تولید طیف گسترده تسلیحات انفرادی با دانش بومی(ادامه مطلب ...)

#ارتش

مادورو به زودی به ایران خواهد آمد


 به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد، به زودی به ایران سفر خواهد کرد.

مادورو روز گذشته بار دیگر و در پیامی در صفحه توییتر خود از ارسال نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا قدردانی کرد و ایران را کشوری شجاع خواند.

همزمان با پهلوگیری پنجمین نفتکش حامل مشتقات نفتی ایرانی در بندر ونزوئلا، مادورو هم این پیام را منتشر کرده است.

خیابان‌های آتلانتا به میدان جنگ تبدیل شده است


  مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست ۴۶ ساله غیرمسلح آمریکایی، به علت نژادپرستی پلیس آمریکا موجی از اعتراض را در این کشور برانگیخته است.

تصاویر ویدئویی قتل او نشان می‌دهد که فلوید در نتیجه رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکایی جان خود را از دست می‌دهد. او پیش از مرگ، از مامور پلیس که زانویش را روی گردن او فشار می‌داد، خواسته بود که به او اجازه تنفس بدهد.

در پی مرگ خشونت‌بار فلوید، مردم آمریکا در واکنش به نژادپرستی حاکم بر این کشور برای هشتمین روز به خیابا‌ن‌ها ریختند و اعتراض خود را نشان دادند.

در برخی نقاط آمریکا اعتراضات با خشونت پلیس همراه بوده است و بنا بر اعلام رسانه‌ها، صدها نفر هم بازداشت شده‌اند.

اتحادیه اروپا: از بکارگیری خشونت مفرط در آمریکا شوکه شدیم

  به نقل از اسکای نیوز، اتحادیه اروپا در واکنش به حوادث جاری آمریکا اعلام کرد از بکارگیری مفرط خشونت در پرونده مرگ جورج فلوید در آمریکا شوکه شده است.

همچنین خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا امروز سه شنبه اعلام کرد مرگ جورج فلوید ناشی از سوء استفاده از قدرت بوده و کشور‌های عضو این اتحادیه (که شمار آن‌ها ۲۷ عدد می‌رسد) از این مسأله شوکه و هراسان شده اند.( ادامه مطلب ...)

قالیباف رئیس مجلس یازدهم شد

  نشست علنی صبح امروز (پنجشنبه، ۸ خرداد) 

قالیباف رئیس مجلس یازدهم شد

مجلس شورای اسلامی با دستور کار انتخاب هیئت رئیسه مجلس یازدهم برای سال اول آغاز شد.

در این نشست، محمدباقر قالیباف حائز اکثریت آرای وکلای ملت شد و با ۲۳۰ رأی از مجموع ۲۶۷رأی برای سال نخست اجلاسیه یازدهم بر صندلی ریاست مجلس تکیه زد.

سیدمصطفی آقا میرسلیم و فریدون عباسی دوانی به عنوان کاندیدای ریاست مجلس موفق به کسب ۱۲ و ۱۷ رأی شدند.


نمایندگان به دنبال معیشت مردم و مسائل دفاعی باشند

   امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم 

موسوی فرمانده کل ارتش تاکید کرد: مجلس در رأس همه امور است و هر مشکلی که در کشور باشد عقل جمعی در مجلس وجود دارد و نمایندگان که صدای ملت هستند و درد مردم را می‌دانند می‌توانند راهکار‌هایی برای حل مشکلات داشته باشند.

او گفت: این راهکار‌ها در قالب قوانینی خواهد بود که انشاءالله مشکلات را حل و مسیر آینده کشور را با تصویب قوانین هموارتر کند تا پیشگیری لازم برای مشکلات احتمالی انجام شود.

امیر سرلشکر موسوی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین مشکل مردم معیشت و اقتصاد است و به نظر می‌رسد اولویت خاصی است که باید به آن پرداخته شود و طبیعی است ما به جهت دفاعی بودن مان باید بگوییم موضوع مسئله دفاعی - امنیتی نیز برای ما اهمیت دارد.

#ارتش

چهارمین نفتکش ایران وارد کارائیب شد

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات 

ونزوئلا و داده‌های «ریفینیتیو آیکون» گزارش داد که چهارمین نفتکش ایران امروز چهارشنبه به دریای کارائیب رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز نفتکش «فاکسون» اکنون در حال حرکت به سمت آب‌های ونزوئلاست.(ادامه مطلب ...)


سومین نفتکش ایرانی به نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا رسید

  خبرگزاری رویترز به نقل از اطلاعات «ریفینیتیو آیکون» 

گزارش داد که سومین نفتکش ایرانی با نام «پتونیا» به نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا رسیده است.

رویترز می‌نویسد: نفتکش «پتونیا» با پرچم ایران با دنبال کردن نفتکش‌های فورچون و فارست، روز دوشنبه و با عبور از اقیانوس اطلس وارد کارائیب شده است.

نفتکش‌های «فورچون» و «فارست» پیش از این وارد آب‌های ونزوئلا شدند و نیروی دریایی ونزوئلا تا رسیدن به بنادر آن‌ها را اسکورت کرده است.(ادامه مطلب ...)


بالگرد‌های هوانیروز ارتش ۲۶ سورتی پرواز برای اطفای حریق جنگل‌های گچساران انجام دادند

  امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده

بالگرد‌های هوانیروز ارتش ۲۶ سورتی پرواز برای اطفای حریق جنگل‌های گچساران انجام دادند

 هوانیروز ارتش با بیان اینکه از روز گذشته ۳ فروند از بالگرد‌های هوانیروز برای کمک به اطقای حریق در جنگل‌های گچساران و منطقه هفت شهیدان مسجد سلیمان وارد عمل شدند، اظهار کرد: یک فروند از این بالگرد‌ها در مسجد سلیمان و دو فروند دیگر در گچساران مشغول انجام عملیات هستند.

او با بیان اینکه این سه بالگرد صرفا در زمینه جابه‌جایی نیرو‌های امدادی فعالیت داشتند، عنوان کرد: ما فناوری اطفای حریق توسط بالگرد را در اختیار داریم ولیکن مدیریت بحران کشور و سایر قسمت‌ها باید پای کار بیایند و برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.

#ارتش

ایران با یک تیر سه نشان را زد

ناصر ایمانی، فعال سیاسی به نفتکش ایرانی در صفحه شخصی‌اش واکنش نشان داد.


امارات برای اشغال جزایر ایرانی دست به دامن ارتش آمریکا شد

 ، اگرچه لفاظی ها و عبارت های کنایه

بالگرد اماراتی

 دار برخی مقامات اماراتی مبنی بر الحاق جزایر ۳ گانه ایرانی در خلیج فارس به آنها، حرف و نکته جدیدی نیست و هر از گاهی برای خالی نبودن عریضه بیان می شود، اما در سالهای اخیر و به دلیل بروز تحولات گوناگون در سطح منطقه غرب آسیا، شاهد تحرکات و سیگنال هایی از طرف این کشور کوچک و ضعیف همسایه بوده ایم که به نظر می رسد نیازمند تذکرات جدی تر است.(ادامه مطلب ...)



روز قدس، روز حیات اسلام و بازتاب خشم خروشان خلق‌های ستم دیده است

 ملت ایران تمام تهدیدات را به فرصت تبدیل خواهد کرد


  امیر سرلشکر 

ملت ایران تمام تهدیدات را به فرصت تبدیل خواهد کرد

سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر پیامی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:( ادامه مطلب ...)

#ارتش






  امیر دریادار حسین 

خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، طی پیامی عید سعید فطر و روز جهانی قدس را ملت شریف ایران تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است؛( ادامه مطلب ...)

#ارتش 




جنگ نفتکش‌ها از خلیج فارس تا دریای کارائیب / خطایی که می‌تواند منجر به جنگی تمام عیار شود

  اخیرا ایالت متحده با نقض قوانین

 بین المللی تلاش کرده است تا مانع از تجارت آزاد میان کشورمان و ونزوئلا شود اما ایران هشدار داده است که این مزاحمت می تواند عواقب خطرناکی برای آمریکا در پی داشته باشد.

آمریکا با بهانه هایی عجیب از جمله مقابله با نقض حقوق بشر توسط دولت ونزوئلا این دشمنی ها را در می آورد و حتی توضیحات بیشتری هم درباره آن نمی دهد و مقامات این کشور هنوز به طور دقیق اعلام نکرده اند که علت اصلی تلاششان برای جلوگیری از اینگونه مبادلات میان دو کشور ایران و ونزوئلا چیست.

فیلم( ادامه مطلب ...)


برچسب‌ها: اخبار روزتجارت آزادفروش نفتتهدید آمریکا