عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)
عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)

ارتش روزانه محله‌هایی از بوشهر را ضدعفونی می‌کند

   امیر سرتیپ دوم خلبان 

علی‌اکبر طالب‌زاده فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر در رزمایش پیشگیری و پایش شیوع کرونا قرارگاه پدافند زیستی ارتش که در بندر بوشهر برگزار شد، گفت: این رزمایش از دیروز با دستور فرمانده کل ارتش آغاز شده و یگان‌های ارتش مستقر در استان با بسیج تمام امکانات در خدمت بهداشت شهر هستند.

او با اشاره به این‌که با شیوع کرونا تمامی پایگاه‌های ارتش هر روز ضدعفونی و رفع آلودگی می‌شوند، افزود: پس از تصمیم‌گیری در ستاد استانی مبارزه با کرونا، ضدعفونی بخش‌هایی از بندر بوشهر به ارتش سپرده شد که نیرو‌های ما هر روز این کار را انجام می‌دهند.

#ارتش


برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایراننیروی هوایی ارتشپایگاه شهید یاسینی بوشهربوشهر
ویروس کرونا

امیر سرتیپ نصیرزاده بر سرعت و کیفیت خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی تاکید کرد

 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش 

در جلسه ویدیوکنفرانسی با فرماندهان پایگاه‌های این نیرو اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای اوامرفرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی)، قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه امام رضا (ع) در ستاد کل نیرو‌های مسلح ایجاد شده که مدیریت و سازمان‌دهی اقدامات صورت گرفته و برنامه ریزی شده را برعهده دارد.

امیر سرتیپ نصیرزاده خطاب به فرماندهان پایگاه‌ها ادامه داد: با تاکید بر سرعت و کیفیت خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی، گفت: حفظ سلامت کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیروی هوایی باید در اولویت قرار گیرد. هم چنین علاوه بر بیمارستان ها، مراکزی تحت عنوان استراحت گاه برای قرنطینه کردن و طی کردن دوره نقاهت بیماران در نظر گرفته شود.

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتش جمهوری اسلامی ایراننیروی هوایی ارتشامیر نصیرزادهویروس کرونا

رزمایش با ولایت تا شهادت قرارگاه پدافند زیستی ارتش برگزار شد

   امیر سرتیپ دوم حمزه 

بیدادی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد نظامی ارتش در جنوب غرب کشور یکشنبه در حاشیه رزمایش با ولایت تا شهادت قرارگاه پدافندی زیستی مقابل با ویروس کرونا در منطقه جنوب غرب کشور در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: ارتش پتانسیل‌های بسیار بالایی برای مقابله با ویروس کرونا دارد که به عنوان مثال در بحث گندزدایی، ضدعفونی شهرها، مجموعه بهداشت و درمان در بخش بیمارستانی و ساخت بیمارستان‌های سیار یا ایستگاه‌های نقاهت و تشخیص بیماری در سراسر کشور کمک می‌کند.

#ارتش


قرارگاه بهداشتی و درمانی برای سازماندهی خدمات به مردم تشکیل شود.

 ، حضرت آیت الله خامنه‌ای 

فرمان فرمانده معظم کل قوا به رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در زمینه مقابله با کرونا

فرمانده معظم کل قوا با صدور فرمانی به سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تقدیر از خدمات نیرو‌های مسلّح به مردم در زمینه مقابله با ویروس کرونا، بر لزوم سازماندهی این خدمات در قالب یک «قرارگاه بهداشتی و درمانی» برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری تأکید و خاطرنشان کردند: این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال «حمله‌ی بیولوژیکی» بودن این رویداد را مطرح کرده می‌تواند جنبه‌ی رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملّی بیفزاید.

متن فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است

ادامه مطلب ...

خودرو‌های جدید ضدعفونی کننده برای معابر و اماکن استفاده می‌شود

  امیر سرتیپ کیومرث حیدری 

تولید خودرو‌های جدید ضدعفونی کننده برای معابر و اماکن استفاده می‌شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با توجه به گسترش ویروس منحوس کرونا، براساس نیاز قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس منحوس کرونا به افزایش تجهیزات ضدعفونی کننده، مهندسین توانمند صنایع شهید زرهرن توانسته اند با طراحی و تولید سه دستگاه خودروی جدید ضدعفونی کننده با بابلیت‌های مطلوب رفع آلودگی در روز‌های آتی معابر و اماکن عمومی شهر را کاملا ضد عفونی خواهند کرد.

او ادامه داد: دو دستگاه از این تجهیزات بر روی خودروی سبک با قابلیت پاشش بالغ بر ۲۰ متر و یکی دیگر نیز بر روی خودروی سنگین با قابلیت ۱۵ هزار لیتر و پاشش بیش از ۳۰ متر اماکن و خیابان‌های شهری را ضد عفونی خواهد کرد.

#ارتش

ضد عفونی معابر پایگاه هوایی شهید دوران شیراز

 

  امیر سرتیپ دوم خلبان اسماعیل لشکری فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز با اعلام خبر فوق گفت: با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تیم‌های رفع آلودگی این پایگاه با تجهیزات مجهز، معابر این پایگاه را ضد عفونی می‌کنند و بحمدالله تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در پایگاه مشاهده نشده است.

امیر سرتیپ دوم لشکری ادامه داد: راه انداری خط تولید ماسک، انواع شوینده و مواد ضدعفونی و انجام ازمایش غربالگری از اقدامات اولیه این پایگاه بوده و در روز‌های آتی تمام معابر پایگاه، کوی‌های سازمانی و ساختمان‌های اداری به صورت مستمر ضدعفونی می‌شوند.

انتهای پیام/#ارتش


تلاش‌های کادر درمانی ارتش یادآور رشادت‌های دفاع مقدس است

  ، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم 

موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در قرارگاه پدافند زیستی ارتش و در دیدار با فرماندهان این قرارگاه و روسای اداره بهداشت و درمان ارتش و نیرو‌های تابعه ضمن تشکر و خدا قوت به آن‌ها گفت: امروز، جامعه بهداشتی و درمانی کشور شایستگی‌های خود را در حفظ سلامت مردم به خوبی نشان داده است به نحوی که مجاهدات مجاهدان نظام سلامت در تاریخ کشور ماندگار و افتخار آفرین خواهد ماند.

#ارتش

تقدیر دریادار سیاری از کارکنان بهداشت و درمان ارتش

، دریادار حبیب‌ا‌لله سیاری در چهارمین 

تقدیر دریادار سیاری از کارکنان بهداشت و درمان ارتش

جلسه قرارگاه پدافند زیستی ارتش با موضوع مبارزه با ویروس کرونا، از کارکنان بهداشت و درمان ارتش در همه نیرو‌ها و یکان‌های آجا که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، قدردانی کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش اظهارداشت: انشاالله به یاری خداوند و با همت و تلاش نیرو‌های خدوم بهداشت و درمان در سراسر کشور، مشکل ویروس کرونا به زودی حل می‌شود و آنچه می‌ماند سلامت و کسب افتخار برای مردم غیور و صبور ایران اسلامی در فائق آمدن بر این مشکل است.

#ارتش

آماده باش مراکز درمانی نیروی هوایی ارتش

  امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده 

آماده باش مراکز درمانی نیروی هوایی ارتش

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه یکی از مراکز اصلی ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا بیمارستان بعثت این نیرو است، افزود: کلیه بخش‌ها و مراکز درمانی این مجتمع پزشکی برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی در نظر گرفته شده و تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر در این بیمارستان بستری و تعداد بسیاری نیز بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

امیر نصیرزاده با اشاره به اینکه کلیه مراکز درمانی نیروی هوایی در شهر‌های مختلف و در پایگاه‌ها در حال خدمت رسانی به مردم شریف کشورمان و در آماده باش کامل هستند، اظهار کرد: نیروی هوایی ارتش علاوه بر خدمات پزشکی، درمانی، گند زدایی و رفع آلودگی، آمادگی کامل برای خدمت رسانی به مردم عزیز و شریف ایران را در دیگر عرصه‌ها دارد و در همین راستا ستادی تشکیل و تمام اقدامات زیر نظر این قرارگاه در حال انجام و پیگیری است.

#ارتش

ضدعفونی معابر امیدیه و رامشیر توسط نیروی پدافند هوایی ارتش

  امیر سرتیپ سعید اختری فرمانده 

پدافند هوایی منطقه جنوب غرب در خصوص ضدعفونی شهرستان‌های استان، گفت: یکی از وظیفه‌های مهمی که ارتش برعهده دارد، دفاع از مردم درمقابل بلایا است، ارتش همیشه نشان داده در هنگام وقوع بلایای طبیعی و انسانی که گریبان گیر کشور بوده به خصوص در سال ۹۸ همیشه در صحنه و در کنار مردم بوده است.

او افزود: برای کمک به مردم با احساس مسئولیتی که داشتیم، وظیفه خود دانستیم که در زمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا که همه جامعه را درگیر کرده است، به مردم، به خصوص مردم شهرستان‌های همجوار منطقه نظامی پدافند هوایی جنوب غرب ارتش کمک کنیمو

#ارتش

ببر‌ها و گربه‌های ایرانی با چشمان تیزتر می‌بینند

   بخش اعظم توانایی‌های رزمی 

ببر‌ها و گربه‌های ایرانی با چشمان تیزتر می‌بینند + تصاویر

در هواپیما‌های جنگنده مدرن بر پایه رادار و سامانه کنترل آتش ایجاد می‌شود. رادار‌ها به‌عنوان ابزار کشف و ردگیری اهداف مختلف در بُرد‌ها و ارتفاعات گوناگون و سامانه کنترل آتش به‌عنوان ابزار به‌کارگیری تسلیحات بر اساس نیاز صحنه رزم و داده‌های دریافتی از رادار و سایر حسگر‌ها عمل می‌کنند. البته رادار و سامانه کنترل آتش به‌طور کلی در یکدیگر به‌صورت سامانه واحد ترکیب و «رادار کنترل آتش» نامیده می‌شوند (در این گزارش برای اختصار صرفاً از کلمه «رادار» استفاده شده است).

 

گزارشی از رادار‌های هواپایه بومی  ادامه مطلب ...


بیمارستان شهید دوران برای پذیرش بیماران احتمالی در آماده باش کامل قرار دارد

  امیر سرتیپ دوم خلبان اسماعیل لشکری 

بیمارستان شهید دوران برای پذیرش بیماران احتمالی در آماده باش کامل قرار دارد

فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز گفت: این پایگاه در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و مقابله با آن آمادگی کامل دارد.

او افزود: ما از تجهیزات و امکانات کافی برای ضدعفونی کردن معابر عمومی و سطح شهر شیرازبرخورداریم و در صورت نیازو درخواست مسئولان شهری، اقدام به پاکسازی و ضدعفونی کردت سطح خیابان ها، مدارس و... خواهیم کرد.

فرمانده پایگاه شهید دوران در ادامه در خصوص خدمت سربازان در این پایگاه، اذعان کرد: هیچ خطری سربازان عزیز را تهدید نمی‌کند و آموزش‌های لازم را دیده اند، محیط پادگان کاملا تحت کنترل بوده و نظافت و ضدعفونی‌ها در محل اقامت سربازان به صورت روزانه انجام می‌شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتش جمهوری اسلامی ایراننیروی هوایی ارتشامیر سرتیپ لشکری

دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی در مقابل دشمنی به نام کرونا + تصاویر

مدتی است که ویروس کرونا از مبدا چین در جهان شیوع پیدا کرده و در کشور‌های متعددی مانند نیوزیلند، آمریکا و کشور‌های اروپایی مانند فرانسه و آلمان گسترش پیداکرده است.دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی در مقابل کرونا /تصاویر

ارتش جمهوری اسلامی ایران هم که در مواقعی که مردم به کمک‌ نیاز دارند در صحنه حضور داشته است؛ در این خصوص هم بیکار ننشسته و با تمام امکانات خود وارد میدان شده و ظرفیت‌های مورد نیاز که مد نظر وزارت بهداشت بوده است را پای کار آورده است.

ارتش جمهوری اسلامی که در زمینه بهداشت و درمان ید طولایی دارد، با تجهیز و آماده سازی بیمارستان‌های خود در زمینه مقابله با ویروس کرونا در خط مقدم این مبارزه قرار دارد. در این زمینه هم بیمارستان های ارتش وارد عمل شدند.

این در حالیست که قرارگاه مرکزی مبارزه با ویروس کرونا در ارتش به ریاست امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش با محوریت ستاد مشترک ارتش و در نیروهای چهارگانه تشکیل شده است.

 

دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی در مقابل دشمنی به نام کرونا + تصاویر  ادامه مطلب ...

هوانیروز نقطه اتکا در بین یگان‌های نظامی است

   امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی

هوانیروز نقطه اتکا در بین یگان‌های نظامی است

 زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از بخش‌های مختلف ستاد هوانیروز در جمع فرماندهان و کارکنان، فنی اظهار کرد: هوانیروز به لطف خداوند منان و همت شما متخصصان فنی و خلبانان مؤمن و ولایت‌مدار در اوج قدرت است.

او با اشاره به تعمیر و نگهداری متخصصان هوانیروز در حوزه بازآماد (اورهال) و تولید قطعات، افزود: اینکه به جایگاهی رسیده‌ایم که می‌توانیم در حوزه بازآماد و تولید قطعات خودکفا شویم، بسیار کار بزرگ و ارزشمندی در بخش ناوگان هوانیروز است و ما باید تلاش کنیم تا روی پای خود ایستادن را به همگان نشان دهیم.

حیدری با بیان اینکه هوانیروز نقطه اتکا و قدرت در بین یگان‌های نظامی است، گفت: هوانیروز باید در تمامی عرصه‌های فنی و عملیاتی، قدرتمند باشد.

#ارتش



قبل از ورود ویروس کرونا به کشور، آن را پیش‌بینی کرده بودیم/ تولید مواد ضدعفونی کننده و لباس‌های حفاظ


2امیر سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش درباره اقدامات این اداره در حوزه مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمام بحران‌ها حضور فعال داشته و توانمندی‌های گسترده‌ای داریم که این توانمندی به خصوص در حوزه نیروی انسانی مانند پزشکان و کادر بهداشت و درمانی که مهم‌ترین رکن آن اِحصا شده است.

او ادامه داد: ما با استفاده از این توانمندی‌ها قادر هستیم تا در تمامی مشکلات بهداشتی مانند مشکلات بیولوژیک با این بیماری‌ها مقابله کنیم. قبل از اینکه این بیماری در کشورمان شایع شود ما شیوع آن را پیش بینی کرده و دستورات پیشگیرانه و آموزش‌های لازم را به یگان‌های تابعه خود ابلاغ کرده بودیم.

#ارتش

برپایی بیمارستان ۵۰ تختخوابی سیار نیروی زمینی در قم

امیر سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت و درمان نزاجا در این رابطه گفت: با درخواست استانداری قم و برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی، بیمارستان ۵۰ تختخوابی سیار با کادر پزشکی مجرب و تجهیزات کافی در شهرک پردیسان قم برپا خواهد شد.

استقرار و برپایی بیمارستان ۵۰ تخت‌خوابی سیار نزاجا در قم

او با بیان اینکه ارتش از شروع بیماری کرونا در کنار وزارت بهداشت همکاری‌های خود را آغاز کرده، افزود: با تمام قوا و نیروی انسانی مجرب و تجهیزات پزشکی، کار آفندی را در مقابله با این ویروس انجام خواهیم داد.

#ارتش

دعای هفتم صحیفه سجادیه؛ توصیه رهبر انقلاب برای دفع بلا

.

متن و ترجمه دعای هفتم صحیفه سجادیه

  در آستانه هفته منابع طبیعی و روز ملی درختکاری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طبق روال هرساله‌ی‌شان در محوطه حیاط دفتر رهبری به کاشت نهال پرداختند.

رهبر انقلاب اسلامی در توصیه‌ای همگان را به توسل و توجه به پروردگار فراخواندند و گفتند: البته این بلا آنچنان بزرگ نیست و بزرگ‌تر از آن نیز وجود داشته است، اما بنده به دعای برخاسته از دل پاک و صاف جوانان و افراد پرهیزگار برای دفع بلا‌های بزرگ بسیار امیدوارم، چرا که توسل به درگاه خداوند و طلب شفاعت از نبی مکرم اسلام و ائمه بزرگوار می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

ایشان افزودند: دعای هفتم صحیفه سجادیه دعای بسیار خوب و خوش‌مضمونی است که می‌توان با این الفاظ زیبا و با توجه به معانی آن با پروردگار سخن گفت.

صحیفه سجادیه بعد از قرآن و نهج البلاغه مهم‌ترین کتاب شیعیان و به نام‌های خواهر قرآن و «انجیل اهل بیت» نیز مشهور است.

دعای هفتم صحیفه سجادیه؛ توصیه رهبر انقلاب برای دفع بلا  ادامه مطلب ...

 


تولید روزانه یک هزار قطعه ماسک بهداشتی توسط پادگان ابوذر ارتش در سرپل‌ذهاب

سرهنگ جلیل شاطری فرمانده

تولید روزانه یک هزار قطعه ماسک بهداشتی توسط پادگان ابوذر ارتش در سرپل‌ذهاب

 تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه ارتش پادگان ابوذر سرپل ذهاب گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و کمبود ماسک های بهداشتی و نیاز جامعه به خصوص شهرستان سرپل ذهاب و باتوجه به اینکه تیپ ۷۱پادگان ابوذر دارای یک کارگاه خیاطی است با همت فرماندهی نزاجا تعداد ۲۰ دستگاه چرخ خیاطی به آن واگذار شده ما برای تولید ماسک های بهداشتی اقدام کردیم.

فرمانده تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه ارتش پادگان ابوذر سرپل ذهاب گفت: عوامل و مجموعه کارگاه خیاطی تیپ ۷۱، برای دوخت ماسک، مواد اولیه را تامین کرده و اقدام به تولید کردند.

سرهنگ شاطری اضافه کرد: ماسک های تولید شده توسط تیپ ۷۱ ارتش توانسته تاییدیه پزشکان را بگیرد.

#ارتش


قرارگاه ملی جهادی مقابله با ویروس کرونا افتتاح شد

مراسم افتتاح قرارگاه ملی جهادی مقابله با ویروس کرونا صبح امروز یکشنبه ١١ اسفندماه با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث شرفی معاون عملیات نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش و جمعی از فرماندهان ارتش حضور داشتند.

قرارگاه ملی جهادی مقابله با ویروس کرونا افتتاح شد

در این مراسم انواع تجهیزات نظامی و تاکتیکی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا رونمایی شد و امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش از این تجهیزات بازدید کرد.

#ارتش

انتهای پیام/


پادگان‌ها ایزوله هستند/خانواده‌ها نگران فرزندان سرباز خود نباشند

.

پادگان‌ها ایزوله هستند/خانواده‌ها نگران فرزندان سرباز خود نباشندامیر علیرضا شیخ، معاون تربیت و آموزش ارتش در حاشیه بازدید از مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه نزاجا در خصوص اقدمات صورت گرفته در ارتش جمهوری اسلامی ایران برای پیشگیری و مقابله با گسترش ویروس کرونا، اظهار داشت: قاعده نظامی گری در کل دنیا حکم می‌کند که در شرایطی که کشور با بحران روبرو می‌شود، نیرو‌های نظامی آمادگی و توان خود را حفظ کنند تا بتوانند به سایر دستگاه‌ها و نیرو‌ها نیز کمک برسانند؛ به همین دلیل نیرو‌های مسلح در تمامی کشور‌ها از جمله جمهوری اسلامی ایران بر این قاعده استوار هستند که نیروی انسانی خود را به عنوان ظرفیت‌های مورد نیاز جامعه در بهترین شرایط ممکن نگهداری کنند.