عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)
عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)

راز مجسمه آزادی چیست؟














دوستان حقیقت این غم این است به دقت بخوانید روی کتابی که دست مجسمه آزادی است این متن را به انگلسی نوشته شده است .

  
ادامه مطلب ...

«روزهای بی‌آینه»؛

 شرح ۱۸ سال چشم‌انتظاری یک زن برای سیدالاسرای ایران

 
گفت و گو با همسر آزاده خلبان شهید حسین لشگری

منیژه لشکری، راوی «روزهای بی‌آینه» می‌گوید بسیاری از مخاطبان خاطرات این کتاب را تکان‌دهنده و غیر باور می‌دانند. اما این زندگی مستند اوست، زندگی که جنگ بر آن آوار شد و پس از آن، ۶۴۱۰ روز تا بازگشت همسرش از اسارت صبر کرد.  

ادامه مطلب ...

امکان از سرگیری غنی سازی 20 درصدی طی 5 روز

رئیس سازمان انرژی اتمی از توانایی این سازمان برای ازسرگیری غنی سازی 20 درصدی تا حداکثر 5 روز در فردو خبر داد.

امکان از سرگیری غنی سازی 20 درصدی طی 5 روز

 ؛ علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به هشدار اخیر رئیس جمهور به امریکا در صحن علنی مجلس درباره نقض برجام و از سرگیری برنامه هسته ای تاکید کرد: این هشداری نیست که در خلاء باشد، هشدار بدون پشتوانه نیست این ها براساس داده هایی است که آقای رئیس جمهور دارد.

وی گفت: رئیس جمهور و مجموعه نظام از مجموعه فعالیت های سازمان انرژی اتمیمطلعند ما وظیفه داریم فعالیت های سازمان را به اطلاع مسئولان بالادست برسانیم و آمادگی های لازم را اعلام کنیم تا اگر خواستند تصمیمی بگیرند بدانند که شرایط به چه صورت است.

صالحی افزود: سخنان آقای روحانی مبتنی بر پشتوانه آمادگی هایی است که ایجاد شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی، حفظ تاسیسات فردو را از قوت های برجام دانست و افزود: این در حالی است که آنان می خواستند فردو از اساس نباشد و می گفتند باید آن را ببندیم.

وی گفت: این درحالی است که برخی می گویند صنعت هسته ای متوقف شده است، بستند و بردند؛ قسم جلاله هم بخورید فایده ای ندارد. به این علت تصمیم گرفتیم تصاویر راکتور مدرن اراک منعکس شود.


شهادت یک سرباز و بسیجی در حمله مسلحانه به بخشداری پیشین

 اوایل ساعت اداری امروز، چند فرد مسلح به بخشداری پیشین در شهرستان سرباز حمله مسلحانه کردند. این افراد بدون توجه به اخطار مامور مسلح بخشداری به روی او آتش گشوده و قصد ورود به فرمانداری را داشتند. 

با اقدام به موقع ماموران محافظ، اشرار مسلح نتوانستند به داخل بخشداری ورود کنند. 

متاسفانه در جریان این حادثه یک سرباز نیروی انتظامی و یک جوان بسیجی به شهادت رسیدند. 

با دستور ویژه فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان تیم های یگان تکاوری و سایر نیروهای امنیتی استان تحقیقات خود را در این باره و شناسایی عوامل این حادثه آغاز کردند. 

در این حادثه سرباز وظیفه "محمد حسین رستگار" با پایه خدمتی بهمن ماه 95 به شهادت رسید. 

جزئیات بیشتر این حادثه به زودی منتشر می شود.

حوادث متحرک وعجیب


 برای این عکس متحرک واقعا هیچ توضیحی نمیشه نوشت اما ببینید این سه دختر چقدر خوش شانس هستند…

3 عکس متحرک از حوادث عجیب و باورنکردنی!

 نگاه کنید که یک گردباد چگونه باعث شکستن یک درخت می شود!!

3 عکس متحرک از حوادث عجیب و باورنکردنی!

قبر روزی پنج مرنبه انسان را صدا میزند

♥رسول خدا می فرماید:
قبر روزی 5 مرتبه انسان را صدا می زند:
1.. ◥. من خانه ی فقر هستم با خود گنج بیاورید.◣
2.. ◥. من خانه ی ترس هستم با خود انیس بیاورید.◣
3.. ◥. من خانه ی مارها و عقرب ها هستم با خود پادزهر بیاورید.◣
4.. ◥. من خانه ی تاریکی هستم با خود روشنایی بیاورید.◣
5.. ◥. من خانه ی ریگ ها و خاک ها هستم با خود فرش (زیرانداز) بیاورید.◣

1.. ◥- گنج= لا اله الا الله◣
2.. ◥- چراغ= نماز و نماز شب◣
3.. ◥- پادزهر= صدقه و خیرات◣
4.. ◥- انیس= تلاوت قرآن◣
5.. ◥- فرش= عمل صالح◣

کتاب «راویان پدافند» منتشر شد


کتاب «راویان پدافند» منتشر شد






خاطرات کارکنان منطقه پدافند هوایی تهران در دوران دفاع مقدس در کتابی با عنوان «راویان پدافند» به قلم سعید سعیدی به رشته تحریر درآمده است.

«راویان پدافند» در 22 بخش، بیست و دو خاطره از کارکنان زحمتکش و غیور پدافند هوایی را روایت می‌کند که اسامی و مسئولیت نظامی راوی هر خاطره در انتهای آن روایت ذکر شده است که عموما سرهنگ و سروان بازنشسته‌اند که در زمان هشت سال دفاع مقدس در این حوزه مسئولیت داشته‌اند و تمامی این اتفاقات را به چشم دیده و تجربه کرده‌اند. در انتهای کتاب نیز سه سروده از سروان بازنشسته جلیل دوستی با عناوین «همت شیران»، «عاشقان سحر» و «ولایتمدار» چاپ شده و تصاویر راویان خاطرات کتاب در زمان جنگ و حین عملیات‌ها ضمیمه اثر شده است.


قدردانی بشار اسد از رهبر معظم انقلاب به سبب کمک‌های گسترده ایران به دمشق

رئیس‌جمهور سوریه از رهبر معظم انقلاب ایران به سبب حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از دمشق قدردانی کرد.

قدردانی بشار اسد از رهبر معظم انقلاب به سبب کمک‌های گسترده ایران به دمشق

  شبکه راشاتودی در خبری فوری از آغاز سخنرانی بشار  اسد، رئیس جمهور سوریه، در افتتاحیه نشست وزارت خارجه این کشور خبر داد.

وی در این نشست -که بصورت زنده پخش شد- گفت: هزینه درگیری‌ها را کشورهای کوچک می‌پردازند و سوریه بهای سنگینی برای به شکستکشاندنتوطئه غربی‌ها پرداخت.             

رئیس جمهور سوریه گفت: روسیه از سوریه در شورای امنیت حمایت کرد. مسکو از ارتش سوریه پشتیبانی کرده و نیروهایش را فرستاده و شهید داده است. حمایت‌های دوستان به ایستادگی کشور سوریه کمک کرد و در آینده مطالب زیادی درباره آقای خامنه‌ای و آقای نصرالله نوشته خواهد شد. مطالب زیادی درباره حمایت‌های چین،  روسیه و ایران، اخلاق آقای خامنه‌ای،  حزب‌الله و آقای نصرالله نوشته خواهد شد.


حکایت عدالت خداوند

ﺯﻧﯽ ﺧﺪﻣﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﺩﺍﻭﺩ ﺭﺳﯿﺪ ﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪ :ﺁﯾﺎ ﺧﺪﺍ ﻋﺎﺩﻝ ﺍﺳﺖ؟
ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﻋﺎﺩﻝ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ،ﭼﻪ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺳﻮﺍﻝ ﺭﺍ ﻣﯽ ﭘﺮﺳﯽ؟ 
ﺯﻥ ﮔﻔﺖ: ﻣﻦ ﺑﯿﻮﻩ ﻫﺴﺘﻢ ﻭ سه ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺩﺍﺭﻡ . ﺑﻌﺪﺍﺯ ﻣﺪﺗ ﻬﺎ طناب ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺑﺎﻓﺘﻪ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ می برﺩﻡ ﺗﺎ ﺑﺎ ﭘﻮﻟﺶ ﺁﺫﻭﻗﻪ ﺍﯼ ﺑﺮﺍی ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﮔﺮﺳﻨﻪ ﺍﻡ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﮐﻨﻢ ﮐﻪ ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﭘﺮﻧﺪﻩ ﺍﯼ طناب ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻣﻦ ﺭﺑﻮﺩ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺷﺪ، ﻭ ﺍﻻﻥ ﻣﺤﺰﻭﻥ ﻭ ﺑﯽ ﭘﻮﻝ ﻭ ﮔﺮﺳﻨﻪ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺍﯾﻢ . 

ﻫﻨﻮﺯ ﺻﺤﺒﺖ ﺯﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﻮﺩ، درب خانه حضرت داوود را زدند.  ایشان اجازه ورود دادند. ده نفر از تجار وارد شدند و هرکدام کیسه صد دیناری را مقابل حضرت گذاشتند، و گفتند: این ها را به مستحق بدهید.
حضرت پرسید: علت چیست؟
ایشان گفتند: در دریا دچار طوفان شدیم و دکل کشتی آسیب دید و خطر غرق شدن بسیار نزدیک بود که در کمال تعجب پرنده ای طنابی بزرگ به طرف ما رها کرد.  با آن قسمت های آسیب دیده کشتی را بستیم و نذر کردیم اگر نجات یافتیم، هر یک صد دینار به مستحق بدهیم. 

حضرت داوود رو به آن زن کرد و فرمود: خداوند برای تو از دریا هدیه می فرستد، و تو او را ظالم می نامی. این هزار دینار بگیر و معاش کن و بدان خداوند به حال تو بیش از دیگران آگاه هست.

خالق من بهشتی دارد،
«نزدیک زیبا و بزرگ»،
و دوزخی دارد به گمانم «کوچک و بعید»
و در پی دلیلی است که ببخشد ما را،
گاهی به بهانه ی دعایی در حق دیگری...
شاید امروز آن روز باشد
یارب العالمین

غار شاپور از غارهای تاریخی ایران

مکانهای تاریخی ایران

غار شاپور

معرفی غار شاپور اول ساسانی

غار شاپور از غارهای تاریخی بسیار پراهمیت ایران است

  

غار شاپور بر روی دیواره کوهی که دشت تنگ چوگان را به شکل نیم دایره در بر گرفته، زایش یافته است. دیواره​های ورودی تنگه پوشیده از نقش برجسته​هایی تراشیده شده بر روی سنگ هستند که هر یک بخشی از تاریخ دوره ساسانیان را به نمایش گذاشته​اند. در سمت راست ورودی تنگه آثار قلعه​ای، که گویا محل نگهبانی از شهر بیشابور بوده است، به چشم می​خورد. کف دره بستر رود شاپور است که آب آن از طریق کانال​هایی متعدد به داخل شهر منتقل می​شده است. 
ادامه مطلب ...

نتایج رای اعتماد مجلس به وزیران پیشنهادی حسن روحانی

کابینه دوازدهم

   بررسی برنامه کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم از روز سه‌شنبه 24 مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی آغاز شد و نمایندگان طی هشت جلسه علنی به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی  آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصاد و دارایی، امور خارجه، بهداشت و درمان، تعاون کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، دادگستری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، راه و شهرسازی، صنعت معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، نفت، نیرو و ورزش و جوانان پرداختند.

مجلس پس از پنج روز بررسی وزیران پیشنهادی حسن روحانی، به 16 وزیر کابینه اعتماد کرد. 

بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو نتوانست رای اعتماد نمایندگان را کسب کند.  و  امیر حاتمی با بیشترین رای، با 261 رای موافق، 10 رای مخالف و 13 رای ممتنع و 4 رای باطله از مجموع  288 رای  به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دولت دوازدهم انتخاب شد.

گفتگوی ایران و ترکیه در ۴ موضوع مهم

سرلشکر محمد باقری

ایران و ترکیه در جریان سفر سرلشکر باقری، درباره ۴ موضوع مهم با یکدیگر مذاکره کرده‌اند. رسانه‌های ترکیه می‌گویند که در این سفر توافقی مهم درباره استان ادلب در سوریه صورت گرفته است.

محورهای اصلی مذاکره شده با مقامات ترکیه

1- همه‌پرسی استقلال کردستان عراق

2- مبارزه با تروریسم در منطقه - تحولات سوریه

3- امنیت مرزی و مبارزه با اقدامات تروریست‌ها

4- گسترش همکاری‌های دفاعی

امیر حیدری: سعی داریم قدرت توپخانه‌ای را افزایش دهیم

امیر حیدی فرمانده نیروی زمینی ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: سعی داریم قدرت توپخانه‌ای را افزایش دهیم و تاکنون موفقیت‌های بزرگی به دست آورده‌ایم.

 ، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع فرماندهان، مسئولین و کارکنان پایور مرکز آموزش توپخانه اصفهان، گفت: نیروی زمینی ارتش با ایجاد یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی آمادگی رزمی و دفاعی خود را در سطح بسیار خوبی افزایش داده است. 


گرانی گوشت گردن مردم افتاد


گرانی گوشت

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی( گفت چون نمیشه تغصیر گرانی را گردن دولت قبل انداخت، پس حالا مردم مقصرند) تغییر ذائقه ده درصد مردم از مصرف گوشت سرد به گوشت گرم را دلیل اصلی نوسانات قیمت گوشت قرمز اعلام کرد.


امیر حاتمی وزارت دفاع را تحویل گرفت + تصاویر

امیر حاتمی

وزیر جدید دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در وزارت دفاع، کار خود را آغاز کرد.

  پس از رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به امیر سرتیپ امیر حاتمی به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وی بلافاصله با حضور در وزارت دفاع با ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام دفاع مقدس کار خود را در این وزارتخانه آغاز کرد.

امیر حاتمی که در بدو ورود به وزارت دفاع مورد استقبال سردار دهقان قرار گرفته بود در نشستی کوتاه با ایشان پیرامون مسائل وزارت دفاع گفتگو کرد.  

ادامه مطلب ...

قاضی اسپانیایی حکم بازداشت نتانیاهو را صادر کرد

 قاضی دادگاهی در اسپانیا احکامی را منتشر کرد که بر اساس آن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و هفت نفر دیگر از مقام های کنونی و پیشین این رژیم به اتهام حمله به کشتی کوچک ماوی مرمره در سال 2010 مجرم شناخته شدند و اگر پای آنان به خاک اسپانیا برسد به محض

قاضی اسپانیایی حکم بازداشت نتانیاهو را صادر کرد

 ورود بازداشت خواهند شد. 

به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، دیگر افرادی که حکم بازداشت برایشان صادر شده عبارتند از: آویگدور لیبرمن، وزیر پیشین امور خارجه- موشه یعلون و ایهود باراک به ترتیب وزاری جنگ کنونی و پیشین- الی یشایی، وزیر پیشین کشور- دان مریدور، وزیر پیشین اطلاعات و بنی بگین ، دستیار نخست وزیر. این افراد به همراه نتانیاهو گروهی را با نام گروه 7 تشکیل می دهند که کمیته ای ویژه از وزراست و وظیفه دارد در زمان مشخص تصمیم های کلیدی درباره مسائل امنیتی اتخاذ کند.