عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)
عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)

میلاد گل بوستان نبوى،وام دار شیعه علوى،امام جعفر صادق(ع)مبارک باد

نتیجه تصویری برای میلاد پیامبر و امام صادق

امشب سخن ازجان جهان بایدگفت / توصیف رسول(ص) انس و جان باید گفت
در شـــــام ولادت دو قــطب عالم / تبریک به صــاحب الزمان (عج) باید گفت . . .

سهمیه‌بندی بنزین آغاز شد/ بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان، بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان + جزئیات سهمیه‌ها

بنابر اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، از ساعت صفر روز ۲۴ ماه آبان سهمیه بندی بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز آغاز شد.

سهمیه‌بندی بنزین آغاز شد/ بنزین سهمیه‌ای 1500 تومان، بنزین آزاد 3000 تومان + جزئیات سهمیه‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بنابر اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، از ساعت صفر روز 24 ماه آبان سهمیه بندی بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز آغاز شد. بر این اساس، قیمت بنزین سهمیه‌ای 1500 تومان و بنزین آزاد 3000 تومان شد. 

ادامه مطلب ...

می‌توانیم با استفاده از فضای مجازی، فرهنگ ایثار و شهادت را تکثیر کنیم


  نشست شورای عالی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران به ریاست امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل آجا و اعضای هیأت رئیسه ارتش، فرماندهان نیرو‌های تابع، رؤسای سازمان‌ها و معاونین برگزار شد و راهکار‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

موسوی در این نشست اظهار کرد: حرکت جهادی رزمندگان اسلام و ایثار و ازخودگذشتگی شهیدان والامقام و ایثارگران سرافراز در دوران دفاع مقدس قطب‌نمای رسیدن جامعه به قله‌های رشد و تعالی است.

بیشتر بخوانید:می‌توانیم با استفاده از فضای مجازی، فرهنگ ایثار و شهادت را تکثیر کنیم


پهپاد ایرانی که به راحتی پایگاه‌های اصلی دشمن را رصد می‌کند

پرنده هدایت‌پذیر از دور (پَهپاد) که به آن هواپیمای بدون سرنشین نیز می‌گویند؛ امروزه به قدری گسترش یافته‌اند که به طور گسترده در زمینه‌های مخابرات، ناوبری جهانی، تحقیقات هواشناسی، جغرافیایی و جاسوسی به کار گرفته می‌شوند.

در حال حاضر ۳۲ کشور در حال ساخت و گسترش ۲۵۰ مدل پهپاد‌های اکتشافی هستند.

آرم پهپادی

پهپاد‌ها انواع مختلفی دارند که عبارتند از پهپاد‌های بسیار کوچک که حتی در حد چند گرم وزن دارند، MAV، پهپاد‌های مینیاتوری که کمتر از ۲۵ کیلوگرم وزن دارند و پهپاد‌های سنگین، البته این سه نوع در دو دسته کلی بال متحرک و بال ثابت تقسیم‌بندی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:پهپاد ایرانی که به راحتی پایگاه‌های اصلی دشمن را رصد می‌کند + تصاویر


جام بین‌قاره‌ای فوتبال ساحلی| ایران با درهم‌کوبیدن اسپانیا قهرمان شد/ کسب جام با مربی ایرانی

تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در دیدار فینال جام بین‌قاره‌ای موفق شد با برتری پرگل مقابل اسپانیا به قهرمانی این دوره از مسابقات دست پیدا کند.

جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی| ایران با در هم کوبیدن اسپانیا قهرمان شد/ کسب جام با مربی ایرانی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان که موفق شد راهی فینال جام بین‌قاره‌ای 2019 شود، امشب (شنبه) در این دیدار به مصاف اسپانیا رفت که؛

وقت اول این دیدار با شروع طوفانی شاگردان عباس هاشم‌پور آغاز شد و آنها موفق شدند با دو گل از مصطفی کیانی و سعید پیرامون دو بر صفر از ماتادورها پیش بیفتند، با این حال اسپانیایی‌ها با تجربه خود خیلی سریع گل‌های خورده را جبران کردند تا در وقت اضافه کار با تساوی 2 ــ 2 خاتمه پیدا کند. 

ادامه مطلب ...

پهپاد با سامانه «مرصاد» هدف قرار گرفت

.

پهپاد با سامانه «مرصاد» هدف قرار گرفت/ مبدا قطعی پهپاد متجاوز مشخص نیست   امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید رییس ستادکل نیرو‌های مسلح از مرکز شهید زرهرن نزاجا و در جمع خبرنگاران، در خصوص انهدام یک فروند پهپاد مهاجم در روز گذشته توسط نیروی پدافند هوایی ارتش در منطقه ماهشهر اظهار کرد: هنوز تا قطعات این پهپاد را کامل به دست نیاوریم و گراف‌هایمان را کامل نکنیم، نمی‌توانیم به طور قطعی مبدا و هدف اصلی این پهپاد را مشخص کنیم، اما آنچه تاکنون قطعی است این است که این پهپاد در سقف کوتاه پرواز کرده و مورد هدف سامانه بومی مرصاد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:مبدا قطعی پهپاد متجاوز مشخص نیست

واکاوی عملیات شکار پهپاد در کمینگاه «مرصاد»/

روز گذشته یگان‌های نیروی پدافند هوایی ارتش مستقر در ماهشهر یک فروند پهپاد ناشناس را بر فراز این منطقه مورد اصابت قرار داده و آن را منهدم کردند.امیر صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی آجا ضمن تایید این خبر اظهار داشت که این پهپاد پیش از رسیدن به مراکز حساس در این منطقه مورد اصابت قرار گرفته است.

موشک

ارتش همچنین فیلم کوتاهی از شلیک به سمت این پهپاد منتشر کرد که نشان می داد سامانه بکار گرفته شده در این عملیات، سامانه موشکی مرصاد بوده است.

بیشتر بخوانید: با محافظ ایرانی ماهشهر بیشتر آشنا شوید + تصاویر

سلاحی راهبردی و عامل ناکامی دشمنان

پهپاد سریر

پهپاد سریر (H-۱۱۰) یکی از انواع پهپادهای ساخت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش کشورمان است که در رژه روز ارتش در تاریخ ۲۹ فروردین‌ماه سال ۹۲ رونمایی شد.

پهپاد سریر

گزارشگر هم قصد دارد تا در مجموعه گزارش‌هایی دستاورد‌های حوزه پهپادی کشور را که به صورت بومی طراحی و ساخته شده‌اند را بررسی و تحلیل کند.

بیشتر بخوانید:سلاحی راهبردی و عامل ناکامی دشمنان + تصاویر


لحظه شلیک موشک سامانه پدافند هوایی ارتش به سمت پهپاد متجاوز

بامداد امروز یک فروند پهپاد متجاوز توسط سامانه‌های بومی نیروی پدافند هوایی ارتش مستقر در منطقه عمومی ماهشهر تحت هدایت شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی کشور منهدم شد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: این اقدام قاطع و شلیک موشک در واکنش به تجاوز یک فروند پهپاد متجاوز خارجی به حریم هوایی کشورمان بوده است و پهپاد متجاوز قبل از رسیدن به اماکن حساس با هوشیاری کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور منهدم شد.

بیشتر بخوانید: 

لحظه شلیک موشک سامانه پدافند هوایی ارتش به سمت پهپاد متجاوز+فیلم

پهپاد ابابیل، قاتل سیستم‌های دفاعی دشمن

پهپاد ابابیل، قاتل سیستم‌های دفاعی دشمن

یکی دیگر از پرنده‌های بدون سرنشینی که توسط نیرو‌های جوان جمهوری اسلامی ایران در سال‌ها نخست انقلاب ساخته شد پهپاد ابابیل بود که به صورت ابتدایی در سال ۱۳۶۸ بکار گرفته شد، اما در سال ۱۳۷۰ بازطراحی و به تولید انبوه رسید؛

این پرنده بومی در مهر ماه سال ۱۳۶۵ پس از گذراندن مراحل تحقیقاتی در صنایع مکانیک ساصد به منظور تولید انبوه به صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) منتقل شد و در آن زمان بخاطر شرایط و ضرورت‌های زمان جنگ تا سال ۱۳۶۸ به صورت غیراستاندارد و یکبار مصرف با قابلیت حمل ۴۰ کیلوگرم مواد منفجره تولید شد، اما بعد از آن تغییرات اساسی را به خود دید.

انتقام ایران از ناو وینسنس/ پهپاد ابابیل؛ چالشی برای سامانه‌های دفاعی + تصاویر

بیشتر بخوانید:انتقام ایران از ناو وینسنس  + تصاویر

دستان بلند ایران در غرب آسیا ،پهپاد حماسه+ تصاویر

پهپاد حماسه؛ پهپادی با ویژگی‌های منحصر به فرد و چندمنظوره

یکی از ویژگی‌هایی که شاید در کمتر پهپاد ایرانی بتوان مشاهده کرد این است که پهپاد حماسه بدون استفاده از GPS و با ثبت نقشه در حافظه خود می تواند به هدف برسد و در صورت قطع ارتباط به پایگاه خود باز می‌گردد. دوربین‌های پیشرفته با قابلیت عکس برداری در همه شرایط، امکان برقراری ارتباط با ماهواره و کنترل آنی، قابلیت فرود و پرواز خودکار، توانایی جمینگ و ایجاد اختلال در سامانه‌های ارتباطی دشمن، توانمندی بالا در شناسایی اهداف زمینی با رادار SAR از ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی است که پهپاد حماسه را منحصر به فرد و چندمنطوره تبدیل می‌کند.

پهپاد حماسه

بیشتر بخوانید:  دستان بلند ایران در غرب آسیا + تصاویر


تولید انبوه موشک دریاپایه نصر

امیر دریادار «حسین خانزادی»

تولید انبوه موشک دریاپایه «نصر»

 فرمانده نیروی دریایی ارتش در بازدید از پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به نقش این نیرو در گام دوم انقلاب اسلامی و احیای تمدن دریایی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب آینده روشنی را برای ملت و به‌ویژه جوانان ترسیم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:تولید انبوه موشک دریاپایه «نصر»

سرلشکر موسوی: تحریم‌ها و تهدیدها در اراده پولادین ملّت خلل ایجاد نخواهد کرد

مراسم یوم الله ۱۳ آبان ماه با حضور انبوهی از مردم ومسئولان راس ساعت ۹ صبح همزمان با سایر شهر‌های ایران اسلامی در برابر لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد.

سخنران اصلی راهپیمایی ۱۳ آبان ماه در تهران، سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران است

 

فرمانده کل ارتش گفت: دشمن بداند که تحریم‌ها و تهدید‌ها و تزویر‌ها و فتنه‌ها در اراده پولادین ملّت خلل ایجاد نخواهد کرد و این ملّت هرگز تسلیم زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌ها نخواهد شد.

سرلشکر موسوی: تحریم‌ها و تهدیدها در اراده پولادین ملّت خلل ایجاد نخواهد کرد/ جلوه باشکوه استکبار ستیزی در سراسر کشور+ تصاویر و فیلم


حقایقی نهفته در پشت حمله افراد ناشناس به کنسولگری ایران در کربلا

حمله عناصر نفوذی به کنسولگری ایران در کربلا و همزمانی آن با افشای نقش تیم اطلاعاتی امارات در ناآرامی‌های عراق سؤالات زیادی را ایجاد کرد.

  تحولات ساعات گذشته در عراق که سرعت زیادی گرفته توجه رسانه‌های جهان را به خود جلب کرده به ویژه آنکه در میان این تحولات پای کنسولگری ایران در کربلا نیز به میان کشیده شده است.

پشت پرده حمله نفوذی‌ها به کنسولگری ایران در کربلا

شب گذشته شماری از افراد مجهول الهویه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی را محاصره کردند.  

ادامه مطلب ...

حاشیه‌هایی از راهپیمای روز استکبار ستیزی؛

در مراسم امروز ۱۳ آبان امسال، بنری نصب شده است که تصاویر برخی عوامل سرویس‌های امنیتی دشمن از جمله «عبدالمالک ریگی»، «مسیح علینژاد»، «روح‌الله زم» و «مریم رجوی» در آن دیده می‌شد. نکته جالب اینجا بود که بالای سر تصاویر مریم رجوی و مسیح علینژاد عنوان کلمه «بزودی ...» قرار داشت که سرنگونی آن‌ها را نوید داده است.

از حضور روح اللّه زم تا غرفه توییت ترامپ + فیلم و تصاویر

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و سران رژیم‌های صهیونیستی، انگلیس، عربستان و فرانسه امروز در راهپیمایی ۱۳ آبان به اسارت گرفته شده بودند و در پشت مردم در حال حرکت بودند. 

ادامه مطلب ...

رهبر انقلاب: یکی از راه‌های بستن نفوذ آمریکا، منع مذاکره است

 

رهبر انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان: یکی از راه‌های بستن نفوذ آمریکا، منع مذاکره است + فیلم حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح  روز (یکشنبه) و در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور، نسل جوان پرتوان، پرنشاط و پرانگیزه را نعمتی بزرگ و ذخیره‌ای ارزشمند برای ایران خواندند و با اشاره به استمرار خصومت عمیق آمریکا با ملت ایران از کودتای ۱۳۳۲ تا کنون تأکید کردند: آمریکای گرگ‌صفت البته ضعیف‌تر، اما وحشی‌تر و وقیح‌تر شده است و در مقابل، جمهوری اسلامی ایران با دفاع مقتدرانه و منع مستدل مذاکره، راه نفوذ و ورود مجدد آمریکا به کشور را سد کرده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای «سد کردن راه نفوذ مجدد سیاسی و تسلط دوباره آمریکایی‌ها بر ایران» را مهمترین پاسخ جمهوری اسلامی در مقابل توطئه‌های حاکمان واشنگتن برشمردند و تأکید کردند: منع مکرر مذاکره با آمریکا یکی از ابزار‌های مهم بستن راه ورود آنان به ایران عزیز است.


وحشت رژیم صهیونیستی از حملات پهپادی و موشک‌های کروز


وحشت اسرائیل از حملات پهپادی و موشک‌های کروز به نقل از پایگاه خبری جی‌ا‌ن‌اس، سرلشکر آمیکام نورکین، فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «چالش‌های امنیتی پیچیده‌تر می‌شود و علاوه بر موشک‌ها و راکت‌ها، حملات پهپادی و موشک‌های کروز نیز وجود دارد.»

وی چهارشنبه گذشته در جمع دانش آموختگان پدافند هوایی هشدار داد: «با توجه به اهمیت پدافند هوایی و دفاع برابر تهدید‌های موجود و بالقوه، باید با تمرین و آموزش به شدت خود را آماده نگه داریم.»

این در حالی است که روز گذشته گروه‌های مقاومت فلسطین از سرنگون کردن یک پهپاد رژیم صهیونیستی (از نوع کوادکوپتر) خبر دادند.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های عبری‌زبان نیز ناپدید شدن این پهپاد را در شمال نوار غزه تأیید کرده‌اند.

نیروهای مسلح راه مجاهدت و مقاومت را برگزیده‌اند

  امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش  

نیروهای مسلح راه مجاهدت و مقاومت را برگزیده‌اند

 در هفدهمین مراسم مشترک دانش‌آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور حضرت امام خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) برگزار شد، با تأکید بر آمادگی کامل جوانان مؤمن و پر انگیزه ارتش برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: خداوند بزرگ را شاکریم که در طلیعه ربیع المولود، ماه میلاد نیّر اعظم و نبی اکرم (ص) و قرآن ناطق حضرت امام جعفر صادق (ع)، افتخار میزبانی سلاله پاک حضرت فاطمه زهرا (س) را به ارتش جمهوری اسلامی ایران عطا فرمود.

بیشتر بخوانید:هفدهمین مراسم مشترک دانش‌آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران

هفدهمین مراسم مشترک دانش‌آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران

 هفدهمین مراسم مشترک دانش‌آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح  

رهبر انقلاب

روز (چهارشنبه) با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) برگزار شد.

حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای ورود به میدان با حضور بر مزار شهیدان و قرائت فاتحه، یاد و خاطره مدافعان فداکار اسلام و میهن را گرامی داشتند.

فرمانده کل قوا سپس از یگانهای مستقر در میدان سان دیدند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند.

بیشتر بخوانید:(اینجا)

پهپاد مهاجر ۶، سلاح مرگبار ایران در میدان جنگ + تصاویر

پهپاد‌ها انواع مختلفی دارند که عبارتند از پهپاد‌های بسیار کوچک که حتی در حد چند گرم وزن دارند MAV، پهپاد‌های مینیاتوری که کمتر از ۲۵ کیلوگرم وزن دارند و پهپاد‌های سنگین، البته این سه نوع در دو دسته کلی بال متحرک و بال ثابت تقسیم‌بندی می‌شوند.

پهپادِ مهاجر ۶، سلاح مرگبار ایران در میدان جنگ + تصاویر و فیلم

کاربرد‌های گوناگون هم از دیگر شاخصه‌های تقسیم بندی پهپاد‌ها هستند که پهپاد‌های نظامی با امکان حمله به اهداف زمینی یا هوایی، پهپاد‌های تجسسی و جاسوسی، پهپاد‌های پشتیبانی و لجستیکی، پهپاد‌های غیرنظامی و تجاری چهار شاخه اصلی در این تقسیم بندی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:مهاجر ۶ در رسانه‌های خارجی