عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)
عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)

سیارک عظیمی در مسیر برخورد با زمین قرار گرفت

اداره کل ملی هوانوردی و فضای آمریکا (ناسا) نسبت 

به احتمال برخورد یک سیارک به زمین هشدار داد.

بر این اساس، ناسا اعلام کرد یک سیارک بزرگ به نام ND۲۰۲۰ در روز ۲۴ ژوئیه (جمعه، ۳ مرداد) از نزدیکی زمین گذر خواهد کرد. این سیارک بزرگ ۱۷۰ متر طول دارد و قرار است از ۵ میلیون کیلومتری زمین با سرعت ۴۸ هزار کیلومتر در ساعت گذر کند.

این سیارک با وجود فاصله ۵ میلیون کیلومتری با زمین، در درجه موارد خطرناک دسته بندی می‌شود. همچنین در روز یکشنبه ۲۶ ژوئیه، (۵ مرداد) نیز دو سیارک دیگر از نزدیکی زمین گذر خواهند کرد.

گفتنی است؛ در سال ۲۰۱۶ یک سیارک بزرگتر از ND۲۰۲۰ با سرعت ۵۴ هزار کیلومتر در ساعت از نزدیکی زمین عبور کرد.


امیر سرتیپ رحیم زاده از یگان‌های پدافندی خنداب بازدید کرد

  امیر سرتیپ قادر رحیم زاده 

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) کشور از مراکز فرماندهی و کنترل و سامانه‌های پدافند هوایی نیروی پدافند هوایی ارتش و گروه ۹۹ نیروی زمینی ارتش مستقر در منطقه عمومی خنداب بازدید کرد.

وی پس از انجام بازدید از این یگان‌های با حضور در گروه پدافند هوایی خنداب ضمن تقدیر و تشکر از آمادگی و هوشیاری بالای یگان‌های پدافند هوایی منطقه، از نزدیک در جریان عملکرد این یگان‌های پدافندی قرار گرفت.

#رتش

شهیدی که در دل عراق نقشه صدام را نقش بر آب کرد + فیلم

 عباس دوران، در عملیات ضربه

شهادت عباس دوارن

 زدن به شبکه دفاعی و امنیتی نفوذناپذیر بغداد مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت رسید، اما مانع از برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد‌ها به ریاست صدام در بغداد شد.بقایای پیکر مطهر شهید عباس دوران در تیر ماه ۸۱ به میهن بازگشت و در زادگاهش شیراز به خاک سپرده شد. ادامه مطلب ...

#ارتش

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

 دفاع مقدس به عنوان مهم‌ترین عرصه ظهور و بروز استعدادهای ایران و نیروهای نظامی در عرصه نظامی بود. هشت سالی که یک ملت در مقابل یک جهان ایستاد و در آخر هم پیروز شد. در این سال ها عملیات های زیادی برای حفظ تمامیت ارضی کشورمان انجام شد که یکی از آنها بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟عملیات رمضان بود.

 

عملیات رمضان نخستین عملیات رزمندگان ایران در چهارچوب استراتژی تنبیه متجاوز بود. با آزادی خرمشهر و عقب راندن دشمن به پشت مرز‌های بین المللی در منطقهِ جنوب، ایران استراتژی تنبیه متجاوز را در پیش گرفت و مقامات کشوری و لشکری به منظور ایجاد پوشش امنیتی لازم برای شهر‌های مرزی، ورود به خاک عراق و انتقال جبهه به قلمرو این کشور را ضروری دانستند. ادامه مطلب ...

#ارتش


انهدام تیم منافقین در شیراز

 در پی اشراف اطلاعاتی بر روی 

انهدام تیم منافقین در شیراز

تحرکات و فعالیت‌های عناصر خودفروخته منافقین در داخل کشور؛ تیم اقدامی این سازمان تروریستی که به منظور انجام عملیات ایذائی وارد استان فارس شده بود توسط سازمان اطلاعات سپاه شناسایی و منهدم و اعضای آن دستگیر شدند.

پیش از این انجام اقدامات ایذائی در ایام سالگرد ارتحال رهبر فقید و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برنامه کاری این تیم بوده که بواسطه هوشیاری و اشراف اطلاعاتی این تیم ناکام ماند.

انتهای پیام/پ

مراسم بزرگداشت امیر سرتیپ خلبان صدیق به صورت مجازی برگزار شد

  مراسم ترحیم و بزرگداشت 

امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش، بصورت مجازی و بدون حضور جمعیت در مسجد امام خمینی (ره) ستاد ارتش برگزار شد.

همزمان با هفتمین روز درگذشت امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش، مراسم ترحیم و بزرگداشت آن فرمانده ولایی و انقلابی، به صورت مجازی و بدون حضور جمعیت در مسجد امام خمینی (ره) ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.



ادامه مطلب

شهادت پزشک پدافند هوایی ارتش در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا

  سرهنگ پزشک حامد پارسامعین 

از پزشکان اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی پدافند هوایی ارتش که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا در بیمارستان گلستان ارتش به ارائه خدمت به هموطنان می پرداخت به فیض شهادت نائل آمد.

#ارتش

 



ادامه مطلب

کارنامه درخشان هوانیروز ارتش در دفاع مقدس با ۵۰۰ هزار ساعت پرواز + تصاویر

روز گذشته بود که جشنواره مالک اشتر هوانیروز ارتش با محوریت تجلیل از کارکنان فنی، ستادی و پروازی این یگان با حضور امیر سرتیپ قربانی فرمانده هوانیروز برگزار و از برترین های این حوزه تقدیر شد.

هوانیروز

در این جشنواره از برترین های هوانیروز که در حوزه های فنی و مهندسی و همچنین تحقیقاتی تلاش هایی را انجام داده بودند، قدردانی شد. این تلاش ها نشان از آن دارد که هوانیروز امروز با هوانیروز پیش از انقلاب تفاوت هایی دارد و همه این تفاوت ها با استفاده از علم و تحقیقات کارکنان و محققان این نیرو به انجام رسیده است.  ادامه مطلب ...

#ارتش

پیام فرمانده کل ارتش در پی شهادت سرهنگ پزشک حامد پارسامعین

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم 

موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت سرهنگ پزشک حامد پارسامعین از پزشکان نیروی پدافند هوایی ارتش در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا، پیامی صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است؛ ادامه مطلب ...

 

#ارتش


جنگنده آذرخش؛ استوانه صنعت هوایی ایران در اوج تحریم‌ها + تصاویر

استفاده از دانش بومی و های‌تک در طراحی و ساخت هواپیماها و جت‌های جنگنده بومی برای نخستین بار در مجتمع اوج نهاجا انجام شد. همان طور که قبلا نیز گفته شده است شهید ستاری موسس این مجتمع بود، مجتمع اوج یک مرکز بسیار استراتژیک و راهبردی برای نیروی هوایی ارتش است چراکه مشکل تحقیق و توسعه در نیروی هوایی را حل کرد و راه این نیرو را در ساخت و طراحی هواپیما و جنگنده باز کرد.

جنگنده آذرخش؛ سلاحی که نشان می‌دهد چه کسی در منطقه رئیس است

مسیر طراحی و ساخت جنگنده و هواپیما در نیروی هوایی ارتش در ابتدا از تامین و اورهال قطعات آغاز شد و ادامه این تلاش‌ها در سال‌های بعد از دفاع مقدس و در سال ۷۶ به ثمر نشست.ادامه مطلب ...

#ارتش


هر بالگرد کبرای ما؛ می تواند یک شهر را ویران ‌کند/ به موشک‌های Fire & Forget دست پیدا کرده‌ایم

  امیر سرتیپ دوم خلبان 

هر بالگرد کبرای ما؛ یک شهر را ویران می‌کند

یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه ٢٢ تیرماه در مراسم تجلیل از کارکنان نمونه این یگان که در ستاد هوانیروز برگزار شد، با درود و سلام به امام خمینی (ره) و شهدا اظهار کرد: هر ساله همزمان با عملیات مرصاد ما با حضور در نماز جمعه در این باره صحبت می‌کردیم، ولی امسال ویروس کرونا مانع شد. این عملیات یک عملیات خاص بود. محور دیگر؛ رژه ١٩ تیرماه ۵٨ که با حضور هوانیروز ارتش در برابر حضرت امام راحل در مقطعی که صحبت‌های انحلال ارتش مطرح بود، بسیار ارزشمند استادامه مطلب ...

#ارتش

ارتش در بین مردم محبوبیت بالایی دارد

  پرویز فتاح رئیس بنیاد

ارتش در بین مردم محبوبیت بالایی دارند

 مستضعفان انقلاب اسلامی صبح  روز یکشنبه ٢٢ تیرماه در مراسم تجلیل از کارکنان نمونه هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران که در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد، با گرامیداشت رژه تاریخی هوانیروز ارتش و ۵ مرداد ماه سالروز عملیات مرصاد گفت: در نظام اسلامی بعد از انقلاب اسلامی ارتش در خدمت مردم و ولایت قرار گرفت که این هم هنر حضرت امام خمینی (ره) است. چه افتخاری بالاتر از اینکه فرمانده کل او ولایت فقیه است. امروز هم فضای ارتش و هوانیروز کاملا ولایی و معنوی است. ادامه مطلب ...

#ارتش 


سامانه موشکی باور؛ مسیر ۷۰ ساله‌ای که در ۱۰ سال طی شد + تصاویر

پدافند هوایی یکی از اصول دفاع نظامی در جهان است که از آغاز حضور هواپیما‌ها و اشیای پرنده در آسمان اهمیت بسیاری پیداکرده است؛ این تجهیزات پروازی جزو تهدیدات نوین محسوب می‌شوند که باید از طریق تجهیزات دفاعی آن‌ها را نابود کرد.

باور ۳۷۳، سامانه‌ای که ۹ هدف را به طور همزمان نابود می‌کند + تصاویر

سازنده‌های بسیاری در دنیا در این حوزه وارد شدند و سامانه‌هایی را هم ساخته اند که از آن بین می‌توان به سامانه‌های سری اس روسیه مانند اس ۲۰۰ و اس ۳۰۰، پاتریوت آمریکا و گنبد آهنین اشاره کرد، اما چند وقت است که ایران هم وارد باشگاه ساخت سامانه‌های پیشرفته پدافندی شده   ادامه مطلب ...

#ارتش


فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش درگذشت

  امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش، عصر دیروز، در سن۷۹ سالگی بر اثر بیماری در بیمارستان ۵۰۱ ارتش دار فانی را وداع گفت.

پیکر ایشان، فردا در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.

زنده یاد امیر سرتیپ صدیق، انسانی والا، مدیری توانمند و استاد خلبانی بی نظیر بود که از آذر ماه سال ۱۳۶۲ با حکم امام خمینی به سمت فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد و تا بهمن ۱۳۶۵ در این سمت انجام وظیفه کرد و در زمان فرماندهی وی ضربات محکمی به نیروی هوایی و تاسیسات حیاتی و حساس دشمن بعثی وارد آمد.

وی پیش از انتصاب به سمت فرماندهی نیروی هوایی ارتش، فرماندهی منطقه هوایی مهرآباد را عهده دار بود و پس از آن، مدتی در وزارت دفاع و ستاد کل نیرو‌های مسلح به انجام وظیفه پرداخت.

مرحوم صدیق همچنین مدیر عاملی شرکت‌های هواپیمایی کاسپین و زاگرس را نیز در کارنامه خود دارد.

امیر سرتیپ خلبان صدیق که بود؟ + تصاویر

#ارتش


از حرمسرای رجوی و رقص رهایی در برابر مسعود تا عقیم کردن زنان / حقایق تکان دهنده درباره ضد زن ‌ترین گ

   گروهک منافقین 

از حرمسرای رجوی و رقص رهایی در برابر مسعود تا  عقیم کردن زنان / حقایق تکان دهنده درباره مخوف ترین سازمان تروریستی + تصاویر

یا به گفته خانم الیزابت روبین فرقه‌ی رجوی نامی آشنا برای تمام  ایرانی‌ها است؛ سازمانی که در ابتدا در جهت حمایت از انقلاب اسلامی جوانان بسیاری را جذب کرد و در ادامه با چرخشی کامل از اهداف ترسیم شده برای خود در نهایت تبدیل به زندانی برای مردان افسرده و زنانی با صورت‌های آفتاب سوخته و ریش و سبیل دار شد.  سازمانی مخوف با زنان و مردانی که سال هاست به دور از خانواده و هرگونه ارتباط با دنیای بیرون و به مدد برنامه‌های شستشو ذهنی (غسل هفتگی) موسوم به “عملیات جاری” تنها مسعود و مریم را می‌شناسند.  ادامه مطلب ...

رونمایی از شبیه‌ساز پرواز (سیمولاتور) هواپیمای ایلیوشین

   مراسم رونمایی از شبیه ساز پرواز (سیمولاتور) هواپیمای

رونمایی از شبیه‌ساز پرواز (سیمولاتور) پرواز هواپیمای ایلیوشین

 ایلیوشین ٧۶ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز دوشنبه ١۶ تیرماه با حضور امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در محل ستاد نهاجا برگزار شد.

گفتنی است در پایان مراسم رونمایی از شبیه ساز پرواز هواپیمای ایلیوشین ٧۶ از دختر شهید سرلشکر خلبان علی اقبالی مقدم و تعدادی از دست اندرکاران این پروژه با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.

#ارتش


دفاع موشکی پیروز؛ شلیک از یک سامانه، برخورد همزمان به چهار هدف + تصاویر

  سامانه های موشکی یکی از عوامل مهم در حوزه نبردهای زمینی هستند؛این سامانه ها شامل انواع توپخانه ها، راکت ها، موشک های ضد زره و ضد تانک نقش مهمی در نابودسازی توان زرهی دشمن دارند.

دفاع موشکی پیروز؛ شلیک از یک سامانه، برخورد همزمان به چهار هدف + تصاویر

پس از طراحی، ساخت و توسعه تجهیزات زرهی مثل تانک‌ها و نفربرها همواره جنگ بین سلاح‌های زره‌پوش و تجهیزات ضد زره تداوم داشته و همین مهم باعث شده تا ارتش‌هایی که تمایل به ارتقاء توان رزمی خود و قابلیت‌های ماندگاری در صحنه نبرد داشته‌اند علاوه بر حوزه زره‌پوش در زمینه تجهیزات ضدزره هم سرمایه‌گذاری‌های فراوانی انجام دهند، البته نباید این نکته را فراموش کرد   ادامه مطلب ...

 #ارتش

پدافند هوایی، ۲۴ ساعته آسمان کشور را رصد می‌کند

 امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد 

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از بخش‌های مختلف گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) در فردو بازدید کرد.

وی افزود: ما سربازان را فرزندان خود می‌‎دانیم و سعی می‌کنیم محیطی آرام و بدون دغدغه برای خدمت آن‌ها فراهم کنیم تا پس از اتمام دوران سربازی، سفیران خوبی برای ارتش جمهوری اسلامی ایران باشند.

سرتیپ صباحی فرد با اشاره به ماموریت خطیر پدافند هوایی در دفاع از آسمان کشور ادامه داد: نیروی پدافند هوایی با پوشش کامل فضای آسمان کشور جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری به صورت ۲۴ ساعته این فضا را رصد و کنترل می‌کند.

#ارتش


خلبانان ایرانی با چه جنگنده‌ای آموزش می‌بینند؟ + تصاویر

مسئله آموزش و دوره‌های مورد نیاز برای اینکه یک فرد آماده ورود به چرخه خلبان شدن باید طی کند همواره یکی از مسائل مهم و موردتوجه همه کشور‌ها به خصوص مسئولان کشورمان است.  این آموزش ها به ویژه در حوزه نظامی باید محرمانه باشد چراکه اگر این اصل محرمانگی رعایت نشود بسیاری از تاکتیک ها و تکنیک ها افشا می شود و دیگر کارایی ندارند. 

خلبانان ایرانی با چه جنگنده‌ای آموزش می‌بینند؟ + تصاویر

آموزش خلبانان ایرانی پیش از انقلاب اسلامی(ادامه مطلب ...)

#ارتش 


دستور جلب ۳۶ نفر از متهمان ترور سردار سلیمانی صادر شد/ اعلان قرمز اینترپل برای ترامپ

  علی القاصی مهر دادستان تهران

دستور جلب ۳۶ نفر از متهمان ترور سپهبد سلیلمانی صادر شد

 در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیگیری پرونده ترور سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد: ۳۶ نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‎ها شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آن‌ها دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین الملل صادر شده است.

وی عنوان اتهامی این افراد را «قتل» و «اقدام تروریستی» اعلام کرد و افزود: در رأس این فهرست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد.