عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)
عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)

قلب T-۹۰ آماده نصب روی «کرّار» شد +عکس

 سیستم پیشران یا به 

تانک ایرانی

عبارت ساده تر موتور برای ساخت هر وسیله نقلیه یکی از مهم ترین بخش ها حساب شده و به عبارتی قلب تپنده آن تجهیزات به حساب می آید. از هواپیما تا خودرو و کشتی و زیردریایی، طراحی و ساخت موتور را می توان بزرگترین چالش مهندسی پیش روی طراحان آن دانست که البته در بخش نظامی با توجه به شرایط ویژه و نیاز به عملکرد بهتر در شرایط سخت تر، این کار پیچیده تر شده و امروزه معدود کشورهایی در جهان هستند که به کلیه زوایای فنون موتور سازی در حوزه نظامی و تجهیزات مرتبط با نیروهای مسلح تسلط پیدا کرده اند.

بیشتر بخوانید: ادامه مطلب ...

#ارتش

خط تولید موتور اوج راه‌اندازی می‌شود/ رونمایی از موتور هوایی جدید در ۳۱ مرداد

  امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی

 نیرو‌های مسلح شامگاه سه‌شنبه با حضور در برنامه تیتر امشب در تشریح برنامه‌های وزارت دفاع برای روز صنعت دفاعی، اظهار کرد: رسیدن به توان ساخت هواپیما به معنای داشتن بلوغ صنعتی است و بحمدالله در سالیان گذشته در صنعت دفاعی روی این موضوع کار‌های زیادی انجام شده که دو دستاورد قابل توجه یعنی هواپیمای جنگنده و آموزشی کوثر و دیگری جت آموزشی یاسین داشتیم. چندی پیش سه فروند از جنگنده کوثر تحویل نیروی هوایی ارتش داده شد که امیدواریم سه فروند دیگر را هم تحویل دهیم.

#ارتش

نقطه‌زن‌ترین موشک ایرانی چه نام دارد؟ + تصاویر

، قدرت موشکی کشورمان امروز به عنوان یکی از مولفه های قدرت بین المللی ایران اسلامی مطرح است. نقطه آغاز این قدرت بومی را می توان دوران دفاع مقدس و تحریم های اقتصادی کشورهایی دانست که دو سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی صدام را برای حمله به ایران تجهیز کردند.

نخستین موشک نقطه‌زن ایرانی چه نام دارد؟ + تصاویر

این دانش در سال های اخیر به لطف اتکا به قدرت درون کشور و استفاده از نیروهای جوان متخصص به حدی از پیشرفت و کیفیت رسیده است که به رغم تحریم های سنگین دشمنان دیگر این امکان وجود ندارد که این تحریم ها بر این قدرت و صنعت موثر واقع شوند.ادامه مطلب ...

#ارتش

تهدیدات سایبری از سوی هر فرد، گروه و یا دولتی با قدرت پاسخ داده می‌شود

  ستادکل نیرو‌های مسلح 

بیانیه‌ای در قبال حقوق بین الملل فضای سایبری منتشر کرد، متن این بیانیه که توسط مرکز فضای مجازی نیرو‌های مسلح صادر شده است به شرح زیر است:

مقدمه: ادامه مطلب ...   

#ارتش

نابغه‌ای که بزرگترین عملیات هوایی جهان را رهبری کردنابغه‌ای که بزرگترین عملیات هوایی جهان را رهبری کرد

  امیر سرتیپ خلبان فرج الله برات‌پور از فرماندهان و خلبانان دلیر ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس است که نام و یادش با عملیات مشهور اچ ۳ برای همیشه در تاریخ کشورمان ماندگار شده است.

نابغه‌ای که بزرگترین عملیات هوایی جهان را رهبری کرد

امیر برات‌پور در سال ۱۳۲۴ در شهرستان کنگاور از توابع استان کرمانشاه متولد شد. وی دوران تحصیلی ابتدایی و متوسطه را در کرمانشاه سپری کرد و در سال ۱۳۴۴ وارد دانشکده خلبانی شد. برات‌پور پس از گذراندن دو سال دوره مقدماتی خلبانی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۶ به آمریکا اعزام شد و طی ۱۸ ماه دوره تکمیلی خلبانی را سپری کرد. یک‌سال بعد یعنی در سال ۱۳۴۷ پس از بازگشت به ایران و گرفتن درجه ستوان دومی خدمت برای حراست از حریم هوایی کشورمان را آغاز کرد.ادامه مطلب ... 


قدرت بازدارندگی کشور حاصل مجاهدت جوانان ایران اسلامی است

 سردار سرتیپ پاسدار محمد

 شیرازی رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا، به همراه امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش با هدف سرکشی از وضعیت منطقه چابهار، کنارک و محدوده ساحلی دریای عمان، از پایگاه شکاری خلبانان شهید برادران دلحامد بازدید و با کارکنان پایور و وظیفه این یگان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار شیرازی در این بازدید، طی سخنانی در جمع فرماندهان و کارکنان پایگاه هوایی شهیدان دلحامد از تلاش‌های مجاهدانه و موثر نیروی هوایی در اجرای صحیح برنامه‌های آمادگی دفاعی تقدیر کرد و اقدامات آنان را در این راه رو به جلو خواند

#ارتش


شهید لشکری شناسنامه عزت مندی آزادگان ایران اسلامی است

  امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش به مناسبت سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان حسین لشکری پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

درود مقربان درگاه الهی به روح ملکوتی آزاده‌ای سربلند که در مدت قریب به هجده سال اسارت در بند رژیم بعثی، صبر از بردباری او به ستوه آمد و نا امیدی و شکست، پیش سربلندی او سر افکنده شد.

نام و یاد سید الاسرای ایران، سرلشکر خلبان شهید حسین لشکری، با تار و پود مقاومت گره خورده و شکیبایی او شکوه بی مانند را رقم زده است که در حیات و ممات، نام او را می‌توان مترادف واژه زندگی و امید قرار داد.

#ارتش

 
ادامه مطلب ...

صحبت‌های نادر طالب زاده درباره شلیک موشک نیمه هسته‌ای دلایلا از جنگنده اف ۱۶ به بندر بیروت + فیلم

 نادر طالب زاده مجری

نادر طالب زاده

 و تهیه کننده برنامه عصر شبکه افق در مصاحبه با برنامه عیدانه که به مناسبت عید غدیر خم از این شبکه پخش می‌شد درباره انفجار بیروت گفت: با چند نفر از کارشناسان آمریکایی صحبت کردم که گفتند که موشک دوم شلیک شده در بندر بیروت یک موشک نیمه هسته‌ای به نام دلایلا بوده که از جنگنده اف ۱۶ شلیک شده است.


تاثیرگذارترین عکس‌های دفاع مقدس کدام هستند؟ + تصاویر

دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس جلوه‌های خوبی از وحدت و ایثار را ایجاد کرد. این جلوه‌ها از چندین راه به مردم عرضه شد که یکی از این راه‌ها ثبت تصاویر و عکس‌های مختلف از این جلوه‌ها بود.

تاثیرگذارترین عکس‌های دفاع مقدس کدام هستند؟ + تصاویر

عکاسان بسیاری در دوران دفاع مقدس فعالیت کردند و با فعالیت‌های خود جلوه‌های مهمی از ایثار و شهادت و همچنین همدلی نیرو‌ها و رزمندگان ارتشی و سپاهی را به مردم نشان دادند که نشان از وحدت آن‌ها در برابر دشمنان داشت. برخی از این تصاویر به قدری تاثیرگذار و ماندگار هستند که هنوز هم تازگی و طراوت دارند و همان حس را به مخاطب القا می‌کنند.‌ در این گزارش می‌خواهیم چند قاب از این تصاویر ماندگار را با همدیگر مرور کنیم. ادامه مطلب ...

#ارتش

اجازه نخواهیم داد چشم ناپاکی به این سرزمین نظر داشته باشد

  دریادار «حسین خانزدادی» در پیامی خطاب 

به امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش نوشت: همزمان با دهه ولایت و در آستانه عید سعید غدیر، تصویب اهدای نشان فداکاری از سوی فرمانده معظم کل قوا به دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران، قدردانی از مجاهدت و افتخارآفرینی جوانانی است که در فیضیه ارتش بالیدند و خون خود را در سال‌های پرافتخار جهاد و شهادت در راه اعتلای کلمه الله و حفظ میهن عزیز اسلامی نثار کردند.

وی تصریح کرد: امروز جوانان برومندی که این مکان مقدس را برای ورود به نهاد پرافتخار و انقلابی ارتش انتخاب کردند، ادامه دهندگان راه همان جوانانی هستند که حصن حصین میهن، دلگرم به حضور آنهاست.

#ارتش


تجدید بیعت کاربران با رهبر انقلاب در آستانه عید ولایت

  به مناسبت عید غدیر و 

جانشینی صریح علی بن ابی طالب (ع) در مقام امامت پس از حضرت محمد (ص)، کاربران ایرانی تصمیم گرفتند تا حمایت خود از رهبر معظم انقلاب را با داغ کردن هشتگ #لبیک_یا_خامنه_ای نشان دهند. کاربران با انتشار توئیت‌هایی به زبان‌های مختلف در آستانه این عید بزرگ با رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران تجدید بیعت کرده و عید غدیر را به ایشان که از  سلاله اهل بیت (ع) هستند تبریک گفتند.

در ادامه برخی از واکنش‌های کاربران را مشاهده می‌کنید: ادامه مطلب ...


گران ترین فوتبالیست های ایرانی + اینفوگرافیک

گران ترین فوتبالیست های ایرانی + اینفوگرافیک

 تصویری از گران‌ترین فوتبالیست‌های ایرانی را مشاهده می‌کنید.

سردار آزمون مهاجم تیم فوتبال زنیت در صدر این فهرست قرار دارد.

گران ترین فوتبالیست های ایرانی + اینفوگرافیک

منبع: مهر

انتهای پیام/


دیگه شب‌ ها راحت نمی‌ خوابند، حتی آمریکا هم براشون امن نیست

  روز گذشته یکی از شاه کلیدهای حملات 

مصی علی‌نژاد مهره بعدی سربازان گمنام امام زمان (عج)!

تروریستی آمریکا در ایران  توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد، خبری که به سرعت توجه رسانه‌های معاند را به خود جلب کرد و شبکه‌های خبری فارسی زبان لندن‌نشین مجبور به حاشا کردن آن شدند، تا بتوانند برای دقایقی هم که شده خبر ایران را تکذیب کنند، تا خبر به گوش مقاماتشان نرسد. اما خبر دستگیری جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی <<تندر>>  عنوان کمی نیست و تا این لحظه توانسته بخشی از پست‌های شبکه اجتماعی توئیتر را به خود  اختصاص دهند.

برخی از فعالان رسانه‌ای توئیتر، پس از دستگیری جمشید شارمهد، به سراغ مسیح علی‌نژاد رفتند و از رشادت‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) تشکر کردند.

موشک خرمشهر؛ یک گام تا نابودی تل آویو و حیفا + فیلم

توان دفاعی و قدرت موشکی کشورمان امروزه به عنوان مولفه قدرت موثر ایران اسلامی در غرب آسیا و جهان مطرح است. قدرتی که ایران در زمان رژیم پهلوی و آغاز دفاع مقدس ایران از آن محروم بود تا اینکه از کشور‌های دوست خود تهیه کرد و با تلاش‌های دانشمندانی همچون سردار شهید حسن طهرانی مقدم در دوران دفاع مقدس این توانمندی بومی شد.

 

موشک خرمشهر؛ یک گام تا نابودی تل آویو و حیفا + فیلم

با پایان جنگ تحمیلی و آغاز دوران سازندگی متخصصان ایرانی بیکار ننشستند و شروع به ساخت انواع موشک‌های بومی کردند.  ادامه مطلب ...

#ارتش 


استفاده حداکثری از توان ارتش برای مبارزه با کرونا

  امیر سرتیپ دوم ستاد امیررضا آذریان فرماندهقرارگاه عملیاتی شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش ظهر امروز در دیدار با هادی حق شناس استاندار گلستان گفت: نیرو‌های مسلح کشورمان برای کمک به مردم تردیدی به خود راه نمی‌دهند و همیشه آمادگی صد در صدی دارند.

وی گفت: ارتش نیز مانند سایر نیرو‌های مسلح همواره کنار مردم بوده و در بلایای طبیعی به وظیفه ذاتی خود عمل می‌کند.

#ارتش  

شاه ماهی تروریست‌ها در تور سربازان گمنام امام زمان (عج)

  جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد. شارمهد اقدامات تروریستی متعددی را انجام داده است که یکی از آن‌ها طراحی و هدایت عملیات انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز در سال ۱۳۸۷ بود که در آن اقدام تروریستی، ۱۴ نفر شهید و ۲۱۵ نفر از عزاداران حسینی مجروح شدند. 

پایگاه دریایی خرمشهر شناسنامه نیروی دریایی ارتش است

  امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، صبح پنجشنبه با حضور در در پایگاه دریایی شهدای تکاور خرمشهر ضمن افتتاح چندین پروژه خدماتی، از قسمت‌های مختلف این یگان بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه پایگاه دریایی خرمشهر بعنوان شناسنامه و پایگاه معنوی نیروی دریایی ارتش است، گفت: تکاوران نیروی دریایی ارتش در سال‌های آغازین جنگ تحمیلی با حضور در عملیات‌های متعدد، دلاورمردانه و با اقتدار در برابر دشمن بعثی ایستادند و اجازه دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشتند که این ایثارگری و دلامردی‌ها، شایسته تجلیل است.

 #ارتش


بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه تربیتی افسران آینده ارتش است

 ، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز به صورت سرزده با حضور 

در سرباز‌خانه دوآب نیروی زمینی ارتش، روند پیشرفت دوره رزم در شرایط ویژه دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) نزاجا را مورد ارزیابی قرار داد.

امیر سرلشکر موسوی در این بازدید، ضمن تایید آموزش و تربیت برای آینده، تاکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه تربیتی و آموزشی افسران آینده ارتش است که علاوه بر توانایی، مهارت و دانش دفاع از کشور، نظام اسلامی و استقلال کشور، باید خود را تا حد شایستگی در شأن فرماندهی معظم کل قوا ارتقاء دهند.
#ارتش

امیر دریادار سیاری با خانواده استواریکم شهید یزدان حاجوی دیدار کرد

 ، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون 

هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با خانواده شهید حاجوی گفت: رشادت‌ها و دلیر مردی‌های شهدا، موجب امنیت و آرامش امروز جامعه است.

وی با اشاره به لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهدا افزود: کمترین کاری که امروز ما در مقابل مقام شامخ شهدا می‌توانیم انجام دهیم، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و تجلیل از مقام شامخ آن هاست.

گفتنی است استواریکم شهید حاجوی از درجه داران نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس است که در سال ۶۱ در عملیات بیت المقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد

#ارتش