عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)
عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)

چگونگی شهادت فاطمه زهرا


شعر شهادت حضرت فاطمه


 

اسماء بنت عمیس جریان وفات فاطمه زهرا سلام الله علیها را چنین تعریف می نماید:


هنگامی که رحلت حضرت فاطمه نزدیک گردید به من فرمود: جبرئیل در موقع رحلت پدر بزرگوارم مقدارى کافور برایش آورد پدرم آن را سه قسمت نمود؛ یک قسمت را براى خودش برداشت، یک قسمت را به على علیه السلام اختصاص داد و قسمت سوم را به من داد. من قسمت خود را در کناری نهاده و اینک بدان نیاز دارم شما آن را برایم حاضر نما. اسماء حسب الامر فاطمه زهرا، کافور را حاضر کرد. آنگاه حضرت خودش را شستشو داد و وضو گرفت و به اسماء فرمود، لباس هاى نمازم را حاضر ساز و بوى خوش برایم بیاور. اسماء لباس ها را حاضر کرد. آنگاه پوشیده و بوى خوش استعمال نمود و رو به قبله در بسترش خوابید و به اسماء فرمود من استراحت می کنم تو ساعتى صبر کن سپس مرا صدا کن اگر جوابت را نشنیدى بدان که من از دنیا رفته و مرده ام؛ آنگاه على علیه السلام را زود از رحلت من خبر کن....... 

ادامه مطلب ...

سقوط هواپیمای آسمان در حوالی سمیرم و کشته‌شدن ۶۶ مسافر(2)

اخبار لحظه‌به‌لحظه از سقوط هواپیما‌ ‌در سمیرم| ‌مکالمه عادی خلبان تا لحظه سقوط/عملیات ناتمام امداد و نجات‌/لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده‌‌/‌‌همه سرنشینان جان باختند+ اسامی 

هواپیمای ATR۷۲ متعلق به شرکت آسمان به شماره پروازی ۳۷۰۴ ساعت ۸ صبح امروز پس از پرواز از فرودگاه مهر‌آباد و طی مسیر به سمت یاسوج در منطقه دناکوه سمیرم از رادار خارج شد و سقوط کرد.

اخبار لحظه‌به‌لحظه از سقوط هواپیما‌ ‌در سمیرم| ‌مکالمه عادی خلبان تا لحظه سقوط/عملیات ناتمام امداد و نجات‌/لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده‌‌/‌‌همه سرنشینان جان باختند+ اسامی و فیلم

 

ادامه مطلب ...

سقوط هواپیمای آسمان در حوالی سمیرم و کشته‌شدن ۶۶ مسافر(1)

یک فروند هواپیمای متعلق به شرکت آسمان در منطقه سمیرم در جنوب اصفهان با 60 مسافر و 6 خدمه سقوط کرد.

پرواز تهران ـ یاسوج از رادار خارج شد

  ساعت 8 صبح امروز یک فروند هواپیمای ATR72 متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان مسیر تهران ـ یاسوج ؛ پنجاه دقیقه پس از پرواز از مهرآباد از رادار خارج شد.

 این هواپیما در منطقه سمیرم در جنوب اصفهان سقوط کرده است. این پرواز 60 مسافر و 6 خدمه داشته و نیروهای اورژانس جهت کمک به حادثه‌دیدگان احتمالی در حالت آماده‌باش هستند.

اطلاعات تکمیلی به همراه اسامی جانباختگان   

ادامه مطلب ...

حمایت مشکوک 3 مشاور و مقام دولتی از یک جاسوس

  در پرونده دستگیری چند جاسوس در حوزه محیط‌زیست و خودکشی یکی از آنان (کاووس سیدامامی) در زندان؛ توضیحات موسّعی در معرض دید افکارعمومی قرار گرفته است.

حمایت مشکوک ۳ مشاور و مقام دولتی از یک جاسوس

پرونده‌ای جاسوسی که عوامل آن قصد داشتند در قالب فعالیت‌هایی مثل حمایت از «یوزپلنگ‌ها»، مبارزه با کم‌آبی و... گرای سایت‌های موشکی و هسته‌ای کشور را به دشمن بدهند و در بحث «تروریسم آب» نیز که طی چند سال اخیر در جهان مطرح شده است؛ کاری بکنند کارستان!

این قضایا اما بخش دیگری هم دارد که معقبین ماجرا باید بهتر در جریان آن قرار بگیرند...

آن بخش دیگر نیز رفتارهای 3 مسئول دولتی است که در قبال این پرونده‌ها رفتارهای عجیبی را از خود بروز داده‌اند و جالب آنکه ربط و ارتباطاتی هم بین آنها و این پرونده به چشم می‌خورد.

http://javaninews.ir 


برچسب‌ها: اخبار روزاخبار ویژه روزنامه ها بازداشت جاسوسی روزنامه های ک 

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس: عملکرد عباس آخوندی کاملاً �هیچ� سند

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش عملکرد عباس آخوندی، صراحتاً اعلام کرده که وی در ۴ سال اخیر هیچ یک از تکالیف وزارت راه و شهرسازی را انجام نداده است.

آخوندی

  مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش ارزیابی عملکرد وزارت راه و شهرسازی از این که عباس آخوندی به هیچ یک از وظایف محوله خود عمل نکرده، ابراز حیرت کرده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس در این گزارش ابتدا به تکالیف و وظایف قانونی و اساسنامه‌ای وزارت راه و شهرسازی پرداخته و ۲۰ تکلیف اجرایی که بر عهده این وزارتخانه است را برشمرده است که عبارتند از:

ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری کلان و افزایش سهم تولید انبوه مسکن؛

http://javaninews.ir

منفعت جنگ یمن برای صهیونیست‌ها؛

سرقت کودکان یمنی برای تربیت جاسوس: ۴۵ هزار یمنی چگونه به سرزمین‌های اشغالی منتقل شدند؟ +عکس
یهودیان یمن

«آبراهام درعی» اعتراف کرد که موساد چند سال قبل او را برای ارائه اطلاعاتی از نیروهای نزدیک به ایران در صنعا و تعز و عدن و شهرهای دیگر یمن مأمور کرده است.

  مرکز مطالعاتی و پژوهشی «باحث» در مقاله‌ای به بررسی نقش و عملکردرژیم صهیونیستی در حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی به یمن پرداخته و اسناد و شواهد مختلف و انگیزه‌های رژیم صهیونیستی از ورود به این بحران را بررسی کرده است.  این مقاله می‌نویسد که نقش مستقیم رژیم‌صهیونیستی در جنگ‌های یمن از مرحله پیش‌بینی ها فراتر رفته است.   مداخله رژیم صهیونیستی در این جنگ به دهه ۶۰ قرن گذشته میلادی می‌رسد و اسناد انگلیسی و آمریکایی که از رده بندی محرمانه خارج شده اند،   نشان می‌دهند که رژیم صهیونیستی عملیات تامین تسلیحات در جنگ یمن برای مقابله با دولت جمال عبدالناصر را دنبال می‌کرده است.  

http://javaninews.ir  

طعمه بزرگ پرسپولیس برای مدافع تیم ملی ایران

کادرفنی پرسپولیس برای عبور از مدافع تیم ملی فوتبال ایران برنامه ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

به گزارش مشرق، مرتضی پورعلی گنجی مدافع ملی پوش ایران در خط دفاعی السد قطر تبدیل به یکی از مهره های قابل اطمینان این تیم تبدیل و در رقابت های لیگ ستارگان

پورعلی گنجی

 قطر نمایش قابل قبولی داشته است.

این تیم که در پنج دیدار اخیر خود در رقابت های لیگ ستارگان قطر توانسته است چهار پیروزی و یک تساوی کسب کند موفق شد در نخستین بازی از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نیز مقابل الوصل امارات به پیروزی برسد.

http://javaninews.ir 

انهدام هواپیمای شناسایی متجاوزان سعودی

شبکه تلویزیونی المسیره لحظاتی پیش از سرنگونی یک فروند هواپیمای شناسایی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن خبر داد.

  شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد: واحد پدافند نیروهای 

ارتش یمن

ارتش و کمیته های مردمی یمن یک فروند هواپیمای شناسایی متجاوزان را در منطقه البقع در استان صعده سرنگون کرده است.

یک فروند هواپیمای شناسایی وابسته به ائتلاف سعودی در صعده یمن هدف حملات ارتش و کمیته های مردمی این کشور قرار گرفت.

پایان انتظارها برای پاکسازی غده سرطانی دمشق پس از 6 سال

پس از پیروزی های گسترده جبهه مقاومت در استان های ادلب، حلب و حماه که منجر به آزادسازی بیش از 6 هزار کیلومتر مربع از مساحت آلوده در بازه زمانی 3 ماهه شد، گروهی از نیروهای ویژه ارتش سوریه، شرق استان ادلب را به مقصد غوطه شرقی دمشق ترک کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر، شماری از نیروهای تحت فرمان سهیل النمر در غوطه شرقی دمشق مستقر شده اند و گروهی دیگر از کاروان های نظامی هم به حومه شهر دمشق نزدیک شده اند.

 

http://javaninews.ir 

دیدار پدر با پسر بعد از ۳۵ سال فراق+عکس

مادر بزرگوار شهید پس از سال‌ها فراق در سال ۸۱ دار فانی را وداع گفت و موفق به دیدار پیکر فرزندش نشد، اما پدر این شهید امروز؛ شنبه ۲۸ بهمن ماه ۹۶ پس از ۳۵ سال، پیکر پسرش را در آغوش گرفت.

دیدار پدر با پسر بعد از 35 سال فراق+عکس

 

ادامه مطلب ...

سواد رسانه ای و رهاشدگی فضای مجازی

 اهمیت و نقش فضای مجازی و رسانه ها بر کسی پوشیده نیست و صحبت در این مورد آنقدر بدیهی شده، که به یک تکر

سواد رسانه ای و رهاشدگی فضای مجازی

ار ممل در نزد مخاطبان تبدیل شده است.

آنچه امروز حایز اهمیت است، نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی به عنوان یک فرا رسانه و یا یک رسانه چند وجهی و موثر است.

فضای مجازی یک تیغ دو لب است، یک لبه آن ارتقای سطح فکر، فرهنگ و دستیابی سریع به اطلاعات و ارتباطات موثر در همه زمینه ها است. سوی دیگر این تیغ، آسیب های بی شماری در حوزه های فردی، خانوادگی، اجتماعی، سبک زندگی و فرهنگ عمومی نهفته است.

http://javaninews.ir 

ساخت ایران| دوربین حرارتی RU-۲۰ + عکس

ساخت ایران| دوربین حرارتی RU-20 + عکس

  سامانه‌های حرارتی برای ایجاد قابلیت‌های بهتر عملیاتی در رزم روز و شب جهت کشف و درگیری با اهدافی که پنهانکاری و استتار خوبی دارند، ساخته شده‌اند. این سامانه‌‌ها در طیف مادون قرمز کار می‌کنند.

http://javaninews.ir 

قدرتی که دشمنان را به تمجید از ایران وا داشت








در سال های قبل از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران با اینکه رژیم پهلوی با یکی از قدرت‌های جهان یعنی آمریکای مستکبر رابطه دوستی و شاید بتوان گفت ارباب و نوکری داشت و با حمایت آن ها به عنوان ژاندارم منطقه شناخته می شد، اما به گفته کارشناسان و صاحب نظران غربی از نظر نظامی قدرت چندانی نداشت و بسیار ضعیف بود.

تغییر 180 درجه ای معادلات با پیروزی انقلاب اسلامی ایران

با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 57 معادلات جهانی بطور محسوسی تغییر کرد. جنایات منافقین و ترورها و نا آرامی های داخلی از یک سو، تجاوز صدام حسین و هشت سال جنگ تحمیلی از سوی دیگر، در کنار تحریم های تمام عیار و همه جانبه از طرف کشورهای غربی از آغاز انقلاب مثلثی را تشکیل داد که ایران را در تنگنا قرار دهد و به زانو درآورد، غافل از اینکه همین تهدیدها به فرصتی تبدیل شد که ایران را به قدرتی جهانی تبدیل کرد.

http://javaninews.ir 

اظهارات شجاعانه دختر ایرانی در تلویزیون آمریکا درباره حجاب و اقدامات واشنگتن در خاورمیانه+

 هدی کاتبی، دختر ایرانی-آمریکایی، در گفت

اظهارات شجاعانه دختر ایرانی در شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره حجاب و اقدامات مخرب واشنگتن در خاورمیانه

گو با شبکه تلویزیونی WGN آمریکا، درباره زندگی شخصی خود به عنوان یک زن محجبه در آمریکا و سیاست‌های آمریکا در قبال خاورمیانه اظهارنظر کرد. اظهارات وی تا حدی شجاعانه بود که مجری این برنامه تلویزیونی به او گفت: «شما آمریکایی هستی اما نظراتت اصلا آمریکایی نیست!»

هدی کاتبی در این مصاحبه گفت: «من یک ایرانی-آمریکایی هستم که در اوکلاهما بزرگ شده‌ام. این برایم تجربه بزرگی بود. هنگامی که برای نخستین بار در کلاس ششم حجاب بر سر گذاشتم، بدترین سال عمرم را گذراندم. زیرا اوکلاهما ایالتی با اکثریت سفیدپوست و محافظه‌کار است. به من چند مرتبه حمله فیزیکی شد. بارها قصد داشتند روسری را از سرم بردارند. به مدت چند سال، ضربه روحی شدیدی به من وارد شد. اما تمامی آن‌ها، من را به جایگاهی که اکنون در آن هستم رساند. اکنون می‌دانم نحوه لباس پوشیدن ما، بر نحوه برخورد دیگران نسبت به ما تاثیر می‌گذارد.»

http://javaninews.ir/ 

اقدام زشت وزیر هندی جنجال‌آفرین شد+ عکس

به نقل از گاردین، انتشار تصویری از ادرار کردن وزیر بهداشت ایالت راجستان هند در فضای مجازی جنجال به پا کرد

اقدام زشت وزیر هندی جنجال‌آفرین شد+ عکس

گفته می‌شود این تصویر را یکی از اعضای حزب مخالف او در پارلمان ایالتی راجستان، ثبت و منتشر کرده است. 

در حالیکه دولت هند پاکیزه‌سازی محیط زیست این کشور را یکی از اولویت‌های خود اعلام کرده است، انتشار گسترده این عکس در توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی، جنجال زیادی علیه حزب حاکم هند به راه انداخته است.

«نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند وعده داده است که تا سال 2019 به عادت ادرار کردن افراد در محیط باز در این کشور پایان دهد.

به همین منظور، دولت او نیز از ابتدای سال 2014 تاکنون حدود 60 میلیون دستشویی در نقاط مختلف این کشور ساخته است.

به نوشته گاردین، ادرار کردن مردان در کوچه و خیابان یک عادت معمول در شهرها و روستاهای هند به شمار می‌رود؛ به طوریکه طبق آخرین برآوردها، حدود 500 میلیون مرد هندی سالانه در بیرون از خانه خود اجابت مزاج می‌کنند.

کارشناسان بهداشت یکی از دلایل اصلی آمار بالای مرگ و میر کودکان زیر 5 سال در هند را ابتلای آنها به اسهال در اثر تماس با محیط‌های آلوده بیرون از خانه اعلام کرده‌اند.

موسس تلگرام چقدر ثروت دارد؟

نشریه آمریکایی فوربز، میزان ثروت «پاوِل دورُف» ۳۳ ساله را تخمین زد.

موسس تلگرام چقدر ثروت دارد؟

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مجله فوربز، ثروت پاول دورف، موسس نرم‌افزارپیام‌رسانتلگرام را ۱.۷میلیارد  دلار اعلام کرد.

بر اساس برآورد‌های محافظه‌کارانه نشریه فوربز، تلگرام بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد و به این ترتیب پاول دورف، موسس آن، بیش از یک میلیارد دلار سرمایه دارد.

به گفته تحلیلگران این نشریه، تلگرام رشد بیشتری خواهد داشت و امکان بیشتر شدن ارزش آن نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

بیانیه وزارت خارجه آمریکا در حمایت از سران فتنه

 به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، هدر نائورت -

بیانیه وزارت خارجه آمریکا در حمایت از سران فتنه

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا - با انتشار بیانیه‌ای مداخله‌ جویانه، خواستار «آزادی فوری» سران فتنه شد.

بر این اساس، در ادامه اظهارنظرهای مداخله جویانه و ضدایرانی مقام‌های آمریکایی، سخنگوی وزارت خارجه این کشور شب گذشته بیانیه‌ای درباره سران فتنه 88 منتشر کرد. در بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آمده است: «این هفته هفتمین سالگرد بازداشت مهدی کروبی و میرحسین موسوی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 به همراه همسر او، زهرا رهنورد فعال حقوق زنان است».

هدر نائورت در این بیانیه مداخله جویانه، بازداشت سران فتنه را «مغایر با تعهدات بین‌المللی ایران در مسائل حقوق بشری» خوانده و در ادامه با دخالت در امور داخلی ایران، خواستار «آزادی فوری» سران فتنه شده است.

اصرار وزارت خارجه آمریکا برای آزادی سران فتنه در حالی صورت می‌گیرد که آنها پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری 1388، ادعای دروغین «تقلب» را مطرح کردند و با بی‌توجهی به ساز و کارهای قانونی در کشور، بی‌قانونی و ایجاد فتنه را در دستور کار خود قرار دادند.

انتهای پیام/

طرح زوج و فرد پولی، بعد از تایید وزارت کشور اجرایی می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:هزینه ورود به محدوده زوج و فرد باید در شورای ترافیک‌ تصویب شود و بعد ا

طرح زوج و فرد پولی، بعد از تایید وزارت کشور اجرایی می شود

ز آن نیاز به تأیید وزارت کشور دارد.

محسن پورسید‌ آقایی  ؛ با اشاره به خبر چند روز قبل شورای ترافیک مبنی بر منتفی‌ شدن اخذ عوارض برای ورود به محدوده زوج و فرد گفت: اصل این خبر کذب‌ است و شورای ترافیک تاکنون جلسه‌ جدیدی نداشته و مصوبات قبلی همچنان پا برجاست.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در حال حاضر مقررات ورود به زوج و فرد مانند سابق اجرا می‌شود، اظهار کرد: 3 ماه بعد از اجرای طرح ترافیک جدید، نتایج آن در شورای ترافیک بررسی‌ می‌شود و در صورت‌ تصویب مجدد توسط شورای ترافیک اجرایی می شود.

 وی خاطرنشان کرد:قرار نشده که زوج و فرد پولی شود که حالا یک عده مصاحبه‌ می‌کنند و می‌گویند پولی نمی‌شود، زیرا از اول هم مصوبه‌ قید کرده فعلاً زوج و فرد مانند سابق اجرا می‌شود.

 پور‌سید آقایی تصریح کرد: پس از بررسی طرح ترافیک جدید و آثار و نتایج مثبت آن در صورتی که شورای ترافیک‌ مجد‌داً تصویب کند، هزینه ورود به محدوده زوج و فرد لحاظ‌ می شود‌ که البته این مسئله‌ نیاز به بررسی مجدد‌ و تأیید وزارت کشور دارد.

طرز تهیه انواع سالاد کاهو

سالاد کاهو یا سالاد فصل یکی از سالاد های محبوب سفره های ایرانی است که به همراه کلم ، هویج ، گوجه و خیار و سس مایونز تهیه می شود.

تزئین سالاد کاهو

سالاد کاهو معمولا به همراه کلم سفید یا کلم قرمز و هویج تهیه می شود البته می توانید متناسب با فصل و مواد در دسترس هر فصل انواع مختلف آن را تهیه کنید. این سالاد بدون سس مایونز و همراه با روغن زیتون و سرکه یا آبلیمو یک سالاد کاملا رژیمی است و در صورتی که می خواهید به جای یک وعده غذایی از آن استفاده کنید می توانید متناسب با ذائقه خود مقداری کنسرو ذرت یا سیب زمینی پخته ، گردوی خرد شده یا کنجد هم به آن اضافه نمایید. 

ادامه مطلب ...

داستان آدم بی احساس

ﺁﺩﻡ بی احساس!!


مادر بزرگ در حالی که با دهان بی دندان ، آب نبات قیچی را می مکید، ادامه داد :
آره مادر ، ُنه ساله بودم که شوهرم دادند ، از مکتب که اومدم ، دیدم خونه مون شلوغه. مامانِ خدابیامرزم همون تو هشتی دو تا وشگون ریز ، از لپ هام گرفت تا گل بندازه . تا اومدم گریه کنم، گفت : هیس ، خواستگار آمده!

خواستگار ، حاج احمد آقا ، خدا بیامرز چهل و دو سالش بود و من ُنه سالم!   ............... 
ادامه مطلب ...