عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)
عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)

نماز جماعت و ثواب آن


نماز جماعت، پاداش بسیار، برکات فراوان، فواید فردی و آثار اجتماعی بسیاری دارد.
در روایتی وارد شده است که اگر یک نفر به امام جماعت اقتدا کند هر رکعت از نماز آنان ثواب صد و پنجاه نماز دارد،

 

ادامه مطلب ...

نماز

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود:

امت من چهار گروه هستند:

1 گروهی نماز می خوانند، ولی در نمازشان سهل انگارند «ویل» برای آنهاست، و «ویل» نام یکی از طبقات زیرین جهنم است، خداوند فرمود: (فویل للمصلین الذینهم عن صلاتهم ساهون) ماعون 4 و 5

پس «ویل» برای نمازگزاران است، آنهایی که در نمازشان سهل انگارند.

2 گروهی گاهی نماز می خوانند و گاهی نمی خوانند، پس «غی» مال آنهاست، و «غی» نام یکی از طبقات پایین جهنم است. خداوند متعال فرمود: (فخلف من بعدهم خلف اضاعوا الصلوة و اتبعوا الشهوات فسوف یلقون غیا) .

سپس جانشین آن مردم خداپرست قومی شدند که نماز را ضایع کرده و از شهوات پیروی کردند، و اینها به زودی در «غی» افکنده خواهند شد.

3 گروهی هیچ وقت نماز نمی خوانند، «سقر» برای آنهاست، «سقر» هم نام یکی از طبقات زیرین جهنم است که خداوند متعال فرمود: (ما سلککم فی سقر قالوا لم نک من المصلین) مدثر .42

(اهل بهشت از اهل جهنم سئوال می کنند) چه چیزی شما را به «سقر» کشاند؟ در جواب می گویند : ما از نمازگزاران نبودیم.

4 گروهی همیشه نماز می خوانند، و در نمازشان خشوع دارند. خداوند متعال فرمود: (قد افلح المؤمنون الذین هم فی صلاتهم خاشعون)


قیام قریب الوقوع ملت ترکیه

نماینده پارلمان سوریه






نماینده پارلمان سوریه با اعلام اینکه ملت ترکیه به زودی در برابر رئیس جمهوری این کشور قیام می کند بر لزوم ایجاد بازدارندگی جهانی در برابر اردوغان تاکید کرد.


موشک پدافندی و برد بلند صیاد ۳ رسما به نمایش گذاشته شد

در مراسم رژه روز ارتش، موشک پدافندی و برد بلند و ارتفاع بالای صیاد 3 برای نخستین بار رسما به نمایش گذاشته شد.پیش از این، فقط یک بار این موشک آن هم به طور اتفاقی در جریان بازدید علی لاریجانی از یک نمایشگاه نظامی، دیده شده بود.

مقابله با زره‌پوش‌های انتحاری داعش آسان‌تر شد +عکس

سلاح ایرانی حیدر





در نبردهای جدید منطقه خصوصا در جریان مقابله با گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه، شاهد استفاده گسترده این تروریست‌ها، از خودروهای انتحاری هستیم که در بسیاری از موارد نیز خودروهای مذکور زره‌پوش هستند.

 

ادامه مطلب ...

چهره آفندی ارتش در روز نمایش جدیدترین سامانه های پدافندی

رژه ارتش






 رژه بزرگ نیروهای سه گانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی به مناسبت 29 فروردین (روز ارتش و تجلیل از فداکاری‌های نیروی زمینی) با حضور رئیس جمهور، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و فرماندهان عالیرتبه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در جوار حرم حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

ادامه مطلب ...

من رئیس‌جمهور نیستم نانوا هستم!

حسین قدیانی





دیروز در صف بربری، «شاطرعباس» بلندبلند می‌گفت: «من نانوا هستم؛ رئیس‌جمهور نیستم!» گله داشت از ملت که چرا این‌همه در صف نانوایی، زبان به گلایه از مشکلات باز می‌کنند!

 

ادامه مطلب ...

جنگنده‌های ارتش بر فراز آسمان تهران رژه رفتند

جنگنده های نهاجا



همزمان با رژه بزرگ ارتش در جوار حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی، جنگنده‌های نیروی هوایی نیز به انجام رژه هوایی پرداختند.

 به مناسبت 29 فروردین (روز ارتش)، انواع جنگنده های نیروی هوایی در جریان برگزاری رژه بزرگ یگان‌های ارتش، در قالب دسته‌های فروندی بر فرار حرم امام خمینی(ره) اقدام به اجرای رژه هوایی کردند.

جنگنده‌های F7, F5, F4, F14, MiG-29, صاعقه، سوخو24، C-130 و تانکر سوخت رسان ازجمله هواپیماهای حاضر در این رژه بودند.


مراسم رژه روز ارتش آغاز شد


 مراسم رژه نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران

مراسم رژه یگان‌های ارتش بمناسبت 29 فروردین، در جوار حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آغاز شد.

 ، رژه بزرگ نیروهای سه گانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی به مناسبت 29 فروردین (روز ارتش و تجلیل از فداکاری‌های نیروی زمینی) با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و فرماندهان عالیرتبه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در جوار حرم حضرت امام خمینی(ره) آغاز شد.

در این مراسم که وابستگان نظامی دیگر کشورها نیز در آن حاضر هستند، یگان‌های مختلف محمول و پیاده نیروهای ارتش و قرارگاه پدافند هوایی رژه خواهند رفت.

همزمان با تهران، رژه روز ارتش در دیگر شهرهای کشور نیز برگزار می‌شود.


هر تهدیدی قبل از رسیدن به مرزها نابود می‌شود

سال 93 داعش در نزدیکی مرزهای ایران بود/ همه تهدیدات با همکاری دستگاه‌های امنیتی خنثی شده است









جانشین فرمانده کل ارتش گفت: هر تهدیدی قبل از آنکه به مرزهای ما برسد با پاسخ کوبنده نیروهای مسلح مواجه می‌شود.

اعمال محدودیت های ترافیکی رژه روز ارتش از امشب/

اعمال محدودیت های ترافیکی رژه روز ارتش از امشب/ آمادگی پلیس در طول برگزاری رژه
سرهنگ حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهور تهران  اظهار داشت: به منظور برگزاری رژه روز ارتش در روز سه شنبه محدودیت های ترافیکی پیش بینی شده است. 
وی در ادامه افزود: بر همین اساس از ساعت 23:30 امشب تا پایان رژه روز ارتش تردد و توقف تمامی وسایل نقلیه از بزرگراه صنیع خانی در مسیر رفت و برگشت و بلوار علامه عسگری حدفاصل سه راه باقرشهر تا خلیج فارس در هر دو مسیر رفت و برگشت ممنوع است. 
جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: آن دسته از کسانی که فردا قصد رفتن به بهشت زهرا(س) را دارند باید از جاده قدیم و از درب گلدسته واقع در شرق بهشت زهرا (س) استفاده کنند. 
سرهنگ عابدی در پایان عنوان کرد: از ساعت 05:30 صبح سه شنبه استقرار عوامل پلیس را داریم و بخشی از نیروها از امشب آماده باش هستند و تا پایان رژه ارتش محدودیت ها برقرار و عوامل ما در آماده باش به سر می برند.

نتیجه تصویری برای 29فروردین چه روزی است

روز ازتش برهمه ارتشیان مبارک باد 

چرا 29 فروردین روز ارتش نام گرفت؟

نیروهای سه گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران، در طول هشت سال دفاع مقدس آنچه در توان داشتند برای دفع تجاوز و کسب پیروزی و افتخار انجام دادند.

 

ادامه مطلب ...

احتمال تکرار فاجعه سیل شمال غرب ایران در تهران

سیل






مردم این روزها از قرار گیری در مسیر رودخانه های استان تهران چه برای تفریح و چه برای غیر آن، خودداری کنند تا مشکلاتی که برای برخی هموطنانمان در شمال غرب ایران به وجود آمد برای مردم تهران تکرار نشود.

تعطیلی 4 ساعته فرودگاه‌های استان تهران در روز ارتش

هواپیمایی






به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری‌، رضا جعفرزاده اظهار داشت: به‌منظور حفظ ایمنی همه پروازهای غیر نظامی در فرودگاه‌های واقع در TMA تهران (فرودگاه‌های، امام‌خمینی (ره)، مهرآباد و پیام) از ساعت 7:30 تا 11:30 روز 29‌ فروردین هیچ پروازی اعم از باری و مسافری انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به صدور اطلاعیه هوانوردی (Notam) مبنی بر محدودیت‌های پروازی اعمال شده‌ گفت: همچنین دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در نامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی، اطلاع رسانی به موقع به همه مسافران و انجام هماهنگی های لازم با فرودگاه‌های مربوطه تاکید کرده است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه در مدت مذکور، مسافران از مراجعه به فرودگاه خودداری کنند افزود: مسافران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند برای پروازهای داخلی با شماره تلفن 199 و برای پروازهای خارجی با شماره تلفن 09633 تماس بگیرند.

هلاکت ده‌ها نظامی سودانی در حمله اشتباهی عربستان به یمن

نظامیان سودانی








 به نقل از المیادین، وزارت دفاع یمن اعلام کرد که در پی حمله اشتباهی جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی، در بخش المخا در غرب استان تعز ده‌ها تن از نظامیان سودانی و مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.