عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)
عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)

داستان گریه امیرالمومنین

گریه امیرالمؤمنین !

روزی حضـرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام نزد اصحاب خود فرمودند:

من دلم خیلی به حال ابوذر غفاری می سوزد، خدا رحمتش کند.

اصحاب پرسیدند: چطور ؟

مولا فرمودند:
آن شبی که به دستور خلیفه  ماموران جهت بیعت گرفتن از ابوذر برای خلیفه به خانه ی او رفتند، چهار کیسه ی اشرفی به ابوذر دادند تا با خلیفه بیعت کند.
ابوذر خشمگین شد و به مامورین گفت:

شما دو توهین به من کردید:

 اول آن که فکر کردید من علی فروشم و آمدید من را بخرید ،
 دوم بی انصاف ها آیا ارزش علی چهار کیسه اشرفی است؟
شما با این چهار کیسه اشرفی می خواهید من "علی" فروش شوم؟

تمام ثروت های دنیا را که جمع کنی با یک تار موی "علی" عوض نمی کنم.
سپس آن ها را بیرون کرد و درب را محکم بست.

مولا گریه می کردند و می فرمودند:
به خدایی که جان "علی" در دست اوست قسم، آن شبی که ابوذر درب خانه را به روی سربازان خلیفه محکم بست... سه شبانه روز بود که او و خانواده اش هیچ نخورده بودند .

نظرات 1 + ارسال نظر
نادیا یکشنبه 2 اردیبهشت 1397 ساعت 14:21 http://brokenheart-mh.blogfa.com

انشالله همه شیعه ها انقدر محکم باشن
بازهم از این متن ها بذارین خیلی خوبن هم کوتاهن هم آموزنده

انشاالله
با تشکر چشم حتما

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.