عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)
عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)

 

Image result for ‫منظره طیبعت پرگل‬‎

 
پیامبر اکرم(ص) فرمود: «قبر هر روز با پنج جمله، ندا می‌دهد: من خانه تنهایی
 
هستم، پس انیس و همرازی به سوی من بیاورید. من خانه تاریکی هستم، پس
 
به سوی من چراغ همراه آورید.
 
من خانه خاکی هستم پس فرش همراه داشته باشید، من خانه فقر و نداری
 
هستم، پس [سرمایه و] گنج همراه بیاورید و من خانه مارها هستم پس پادزهر با
 
خود حمل کنید؛ ‌اما همراز، تلاوت قرآن می‌باشد، اما چراغ[قبر] پس نماز شب است
 
و اما فرش، پس عمل نیک و گنج[عالم قبر] کلمه توحید و گفتن لااله‌الاالله است و
 
پادزهر آن، صدقه است. (1)

امام علی(ع) می‌فرماید: آماده (مردن شوید)، خدا شما را بیامرزد که در میان شما
 
ندای رفتن(از این دنیا) سر داده می‌شود. وابستگی به زندگی دنیا را کم کنید و با زاد
 
و توشه نیکو به سوی آخرت بازگردید که پیشاپیش شما گردنه‌ای سخت و دشوار و
 
منزلگاه‌هایی ترسناک وجود دارد که باید در آنجاها فرود آیید و توقف کنید.
 
آگاه باشید!
 
که فاصله نگاه‌‌های مرگ بر شما کوتاه و گویا چنگال‌هایش را در جان شما فرو
 
برده است. کارهای دشوار دنیا مرگ را از یادتان برده و بلاهای طاقت‌فرسا آن را از
 
شما پنهان داشته است، پس پیوندهای خود را با دنیا قطع کنید و از پرهیزکاری
 
(و تقوا) کمک بگیرید.(2)

ـــــــــــــــــــــــــــــ

1- مجموعه ورام، ص 200

2- نهج‌البلاغه، خطبه 204

منبع : پایگاه مقاومت چهارده معصوم (ع)
نظرات 2 + ارسال نظر
بهاره یکشنبه 12 آذر 1396 ساعت 20:26 http://http://bahaveh.blogfa.com/

بابا مرگ حقه خدا رو شکر من از اون دسته از ادمایی نیستم که تا اسم مرگ بیاد فوری بگن خدا نکنه استغفرالله یا بین انگشت شست و اشاره شون رو گاز بگیرن خوب بمیرم مگه چی میشه

خدانکنه آجی . هرچیزی به جای خود و به موقع اش بهتره

محدثه شنبه 11 آذر 1396 ساعت 17:59 http://elmi96.blogfa.com

سلام
خوبین
وقتتون بخیر
واسه مسابقه وبلاگ نویسی وب درست کردم
خوشحالم میشم سربزنید

سلام
ممنون و متشکر
باشه حتما

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.