عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)
عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)

«خلّصنا من النّار» اینجاست!

«خلّصنا من النّار» اینجاست! 

 

لباس مشکی تنم کردم و رفتم سمت مسجد برای مراسم احیا...
نیم ساعتی بود از مراسم گذشته بود....
انقدر شلوغ بود که حتی تو حیاط مسجدم نشسته بودن...
صدای «الهی العفو،الهی العفو» مردم،صدای «خلّصنا من النّار»شون تو کل محل پیچیده بود...
اومدم برم تو مسجد دیدم یه دختر بچه جلوی در مسجد نشسته،به دیوار تکیه داده و یه بسته آدامس و چند تا فال دستشه....
یه چند دقیقه ای وایسادم و نگاهش کردم
هیچکی ازش حتی یه فالم نمی خرید ...
بی اعتنا از کنارش رد می شدن....  
  
رفتم جلو
 گفتم: خوبی: 

گفت :مرسی...
گفت: عمو یه آدامس ازم می خری؟؟؟
دست کردم تو جیبم. فهمیدم کیف پولم رو تو خونه جا گذاشتم.‌‌...
گفتم :چشم میرم خونه کیفم رو میارم ازت می خرم...
گفت :عمو، تو می دونی «الغوث الغوث خلّصنا من النّار یا رب» یعنی چی؟؟؟
آخه امشب همه همین جمله رو میگن...
گفتم :یعنی خدایا، پناهم باش و من رو از آتیش جهنم دور کن...
گفت: یعنی جهنم گرمه؟؟؟
گفتم :آره خیلی...
گفت: یعنی از تو چادر ما هم گرم تره؟؟؟
گفتم :چادر؟؟؟
گفت : آره، من و مادرم و خواهرم تو چادر زندگی می کنیم،ظهرا که آفتاب میزنه، می سوزیم ،خیلی گرمه،خیلی ....
مادرم قلبش درد می کنه،گرمش که میشه، بیشتر قلبش دردش می گیره...
سرم رو انداختم پایین...
اشکم دراومد....
گفت :عمو، یعنی من الان بگم «خلّصنا من النّار» ،خدا فقط من رو از آتیش جهنم دور می کنه؟؟ از گرما تو چادر دور نمی کنه؟؟؟ آخه من مامانم رو خیلی دوست دارم
چیزیش بشه من می میرم...
می خواستم داد بزنم: آهای ملت بی معرفت!
این بچه اینجا نشسته شما یه بسته از آدامس ازش بخرید، از گرمای تو چادر خلاص شه!
 بعد شما قران بالا سرتون گرفتید و «خلّصنا من النّار »میگید؟
آهای ملت بی معرفت...
«خلّصنا من النّار» اینجاست،«الهی العفو» اینجا نشسته..‌‌
یه بسته آدامس بهم داد ،گفت: 

بیا عمو این آدامس رو من بهت میدم، چون تنها کسی بودی که حاضر شدی باهام صحبت کنی..‌
همین جوری اشک ریختم و رفتم سمت خونه و کیف پولم رو برداشتم و دوباره رفتم سمت مسجد....
اما هر چی گشتم دختر بچه نبود...
به آسمون نگاه کردم
چشام پر اشک شد...
گفتم: «الهی العفو...»
الهی العفو...
الهی العفو..‌‌
خدایا من بی معرفت رو ببخش....
آدامس رو باز کردم و گذاشتم دهنم...
مزه درد می داد....
مزه بغض می داد....
مزه اشک می داد! 

؟

نظرات 4 + ارسال نظر
engineer پنج‌شنبه 17 خرداد 1397 ساعت 22:29

خدایا
میترسم
میترسم از ان روزی که سنگینی گناهانم،
دلم را سخت و سنگ کند و
اشک چشمانم را بخشکاند....

خدایا؛
هنوز دلخوشم به این قطره های داغ اشک...
نکند تنها دلخوشی ام را بگیری؟؟؟
زبانم لال...
خدا نیاورد ان روز را...
تو که خوب میدانی بعد هر گناه چه میگویم؟؟

تو که خوب میدانی بعد هر استغفاری
که به درگاهت کرده ام چه
التماسی داشته ام؟؟
التماس اشک...التماس رقت قلب...

تو که خوب میدانی تمام بغض ها
و اشک ها و دلشکستگی هایم را

نگه داشته ام...دم نزدم...خرجشان نکردم....
تا به امشب برسم!
مدت هاست به خود وعده داده ام...

امشب گریه کن!

امشب تمام بغض های فرو خورده را بشکن....
امشب تمام عقده های
دل شکسته ات را باز کن
منتظر چه هستی؟
گریه کن و خوشحال باش!

گریه کن و خدا را شاکر باش بخاطر
قطره قطره ی اشک ات

و باور کن

هنوز دوستت دارد.....

نشانه اش؟؟؟

قطرات زیبای اشکت...

بسیار زیبا

engineer پنج‌شنبه 17 خرداد 1397 ساعت 17:55

گفتم: دعا چیست؟
گفتند: طلب نیاز از بی‌نیاز

گفتم: التماس دعاچیست؟
گفتند: خوباڹ را در درگاه خدا واسطه قرار دادڹ

پس باافتخار می گویم:

ای خوباڹ خدا
التماس دعا

ماهم محتاج دعائیم

engineer چهارشنبه 16 خرداد 1397 ساعت 17:18

در شب قدر چه بخواهیم؟

-در حدیث داریم که از پیامبر اکرم صل الله علیه و اله پرسیدند در شب قدر چه بخواهیم ؟

ایشان فرمودند: «عافیت بخواهید.»

"بیماری ضد عافیت است، داشتن فرزند نا صالح ضد عافیت است، همسایه بد ضد عافیت است، قرض و گرفتاری ضد عافیت است ، بی آبرویی ضد عافیت است، هر چیز بدی ضد عافیت است، پس در عافیت خواستن همه چیز هست."

پس بهترین دعا برای خود و دیگران در شب های قدر طلب عافیت است.

همه دعاها را به همراه عافیت بخواهید.
اللهم عافنا فی جمیع الامور
خدایا در همه کارها به ما عافیت بده.

برای هم دعا کنیم

انشااله
بله دقیقا .....
آرزوی سلامتی بهترین دعا برای یکدیگر می باشد
آمین یا رب العا لمین

احسن احمدی سه‌شنبه 15 خرداد 1397 ساعت 16:31 http://www.ahsan-ahmadi.ir

سلام بعضی وقتا ما انسان ها فقط به ظاهر به خدانزدیکیم ولی دراصل خییییییییییییییییییییلی ازش دوریم ونمی فهمیم

وب سایت معلولیت محدودیت نیست (شعرهای شاعری توانمند) با یک شعر با عنوان گفت فراموش کن دوستم داری آپ شدتشریف بیارید[لبخند]

سلام ودرود
دقیقا
حتما خدمت میرسم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.