عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)
عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)

ترین های نیم فصل اول لیگ برتر جام خلیج فارس

«ترین‌»های نیم‌فصل اول لیگ هفدهم؛ پرسپولیس همه عناوین را دِرو کرد + جدول

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و ذوب‌آهن

نیم‌فصل اول هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال در حالی به پایان رسید که پرسپولیس همانند فصل گذشته بهترین‌ها را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، نیم‌فصل نخست لیگ برتر هفدهم با برتری 2 بر صفر پرسپولیس مقابل صنعت نفت و صدرنشینی مقتدرانه سرخپوشان به پایان رسید. این در حالی است که شاگردان برانکو تاکنون بهترین آمار را از خود ثبت کرده‌اند و سیاه‌جامگان هم بدترین‌ها را.  

به بررسی «ترین‌ها»ی نیم‌فصل اول لیگ برتر می‌پردازیم:

*بهترین خط حمله، خط دفاع، بیشترین پیروزی و کمترین شکست: پرسپولیس با 27 گل زده، 6 گل خورده، 11 پیروزی و یک شکست

سرخپوشان امسال هم همانند فصل گذشته، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان دادند و همچنان بهترین تیم ایران هستند. حتی شکست سنگین قرمزها مقابل الهلال که به حذف تنها نماینده کشورمان در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد، سبب تضعیف روحیه شاگردان برانکو در این فصل نشد و روی عملکرد آنها تاثیری نداشت و پرسپولیس با برانکو به ثبت آمار درخشان ادامه داد.

خط دفاعی پرسپولیس همانند فصل گذشته عملکرد کم‌نقصی داشت و کسب این رتبه توسط سرخ‌ها، تعجب‌آور نیست، اما شاید کسی فکر نمی‌کرد برانکو این فصل با وجود افت مسلمان، محرومیت طارمی با حکم فیفا و مصدومیت فرشاد احمدزاده، بتواند دوباره بهترین خط حمله لیگ را در اختیار داشته باشد. با وجود غیبت این مثلث هجومی که نقش اساسی در قهرمانی سال گذشته پرسپولیس داشت، بازیکنی چون علی علیپور که مدت‌ها در ترافیک مهاجمان مانده بود، توانست خودی نشان دهد و به عنوان آقای گلی نیم‌فصل هم رسید.

پرسپولیس در نیم‌فصل اول 36 امتیاز گرفت تا از این حیث نیز رکورددار باشد چرا که پیش از این تیمی نبوده که در یک نیم‌فصل این تعداد امتیاز کسب کرده باشد.

*کمترین پیروزی: سیاه‌جامگان با یک برد

نماینده مشهد یکی از عجیب‌ترین نیم‌فصل‌ها را پشت سر گذاشت. حاشیه‌های عجیبی چون تغییر نام، پلمبِ باشگاه، زد و خورد بین مرزبان و عباسی مدیرعامل سیاه‌جامگان (به ادعای مرزبان) و اتهام جادوگری به باشگاه در زمان کمی و به صورت متوالی برای مشکی‌پوشان سابق رخ داد که البته حاصل این حواشی، سقوط سیاه‌جامگان به انتهای جدول بود. رضا عنایتی که تا پایان فصل سرمربی این تیم مشهدی خواهد بود، کار سختی برای نجات مشکی و قرمزپوشان از قعر جدول پیش‌رو دارد.

*بیشترین شکست: سپیدرود و سیاه‌جامگان با 9 باخت

تیم تازه‌صعود کرده سپیدرود تفاوت زیادی با پارس جنوبیِ تازه‌وارد دارد. قرمزپوشان اوایل فصل بازیکنانی چون مهرداد جماعتی، غلامرضا رضایی و ایمان صادقی را جذب کردند که مشخص بود گره‌ای از کار سپیدرود باز نمی‌کنند. مشکلات مالی هم در طول دو فصل اخیر، گریبانگیر نماینده شمال کشور بوده و تأثیر روحی و روانی روی بازیکنان سپیدرود گذاشته است. سپیدرود امسال با هدایت علی نظرمحمدی نتوانست رتبه‌ای بهتر از سیزدهم کسب کند و یکی از گزینه‌های اصلی سقوط به لیگ یک محسوب می‌شود. باید ببینیم با توجه به تغییرات اعمال شده در باشگاه سپیدرود، امید روانخواه سرمربی جدید این تیم می‌تواند تنها سهمیه استان گیلان را در لیگ برتر حفظ کند یا خیر.

*بدترین خط حمله: نفت تهران و سیاه‌جامگان با 9 گل زده

به گزارش تسنیم این فصل برای نفت فصل عجیب و غریبی بود. علی کریمی در ابتدای فصل به تمرینات نفت آمد و این تیم را تمرین داد، اما پیش از اولین بازی فصل نفتی‌ها، حمید درخشان به عنوان سرمربی نفت انتخاب شد. این پایان تغییرات کریمی و درخشان نبود و پس از مطرح شدن نام حمیدرضا جهانیان به عنوان مالک باشگاه نفت، کریمی از هفته ششم دوباره سکان هدایت این تیم را در دست گرفت. بعد از گذشت تنها سه هفته، درخشان دوباره جایگزین علی کریمی شد و همچنان هم سرمربی نفتی‌ها است.

مشکلات مالی نفت ادامه دارد و وضعیت نامعلوم مالکیت باشگاه نفت و نیز بدهکاری این باشگاه به بازیکنان و مربیان سابق خود، زمینه‌ساز حذف نفتی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا شد. با شرایط نه چندان مطلوب باشگاه نفت، به نظر می‌رسد بازیکنان و کادر فنی این تیم کار بسیار سختی برای حفظ نفت در لیگ برتر پیش رو دارند.

*بیشترین تساوی: ذوب‌آهن با 7 تساوی

تیم پُرافتخارترین سرمربی لیگ برتر تاکنون نتوانسته نتایج خوبی کسب کند و حتی زمزمه‌های اخراج ژنرال از باشگاه ذوب‌آهن به گوش رسید که البته هیئت مدیره ذوب‌آهن به او فرصت داد. با وجود اینکه فوتبال‌دوستان همیشه عادت دارند تیم‌های قلعه‌نویی را در کورس قهرمانی ببینند، ذوب‌آهن با قلعه‌نویی اکنون در جایگاه نهم جدول حضور دارد و تساوی در حدود نیمی از دیدارهای نیم‌فصل اول، ذوب‌آهن را بیش از پیش از صدر جدول دور کرده است.

همانند سال‌های گذشته که قلعه‌نویی یکی از بهترین خطوط حمله را در اختیار داشت، ذوب‌آهن با 21 گل زده یکی از زهردارترین خطوط حمله را دارد، اما ذوبی‌ها با 19 گل خورده، چهارمین خط دفاع ضعیف لیگ برتر را دارند و همین کار ذوب‌آهن را در نیم‌فصل اول دشوار کرد. با سرباز شدن احسان پهلوان،‌ مهدی مهدی‌پور و دانیال اسماعیلی‌فر، به نظر می‌رسد کار قلعه‌نویی در ادامه لیگ برتر و نیز در لیگ قهرمانان آسیا سخت‌تر هم بشود.

*کمترین تساوی: گسترش فولاد با 2 تساوی

آبی و زردپوشان در ابتدای فصل با لوکا بوناچیچ، نتایج اسفناکی کسب کردند که سبب سقوط این تیم به قعر جدول هم شد. این رویه با حضور فیروز کریمی روی نیمکت گسترش فولاد تغییر کرد. این تیم با کسب 3 پیروزی و یک تساوی از شش بازی، توانست با 20 امتیاز خود را به جایگاه هشتم جدول برساند.

*آقای گل: علی علیپور با 10 گلمهاجم 22 ساله سرخپوشان که تقریباً فراموش شده بود، درخشش خود را از ابتدای فصل و دیدار سوپرجام آغاز کرد. علی علیپور در لیگ قهرمانان آسیا گل سرنوشت‌سازی مقابل الاهلی عربستان به ثمر رساند تا زمینه‌ساز صعود نماینده کشورمان به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود. با تک‌گل سه امتیازی علیپور در دربی، مهاجم قائمشهری سرخپوشان اکنون بیش از پیش میان هواداران پرسپولیس محبوب شده است. علیپور امروز برابر نفت آبادان 2 گل زد تا با 10 گل بالاتر از محمد قاضی 8 گله در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد.

*سایر آمار

*پُرگل‌ترین دیدار و قاطع‌ترین پیروزی: ذوب‌آهن 6 - استقلال خوزستان صفر

*پُرگل‌ترین هفته: هفته دوم با 25 گل

*کم‌گل‌ترین هفته: هفته‌های دوازدهم و پانزدهم با 13 گل

*موفق‌ترین میزبان: پارس جنوبی جم با کسب 16 امتیاز از هفت بازی خانگی

*ناکام‌ترین میزبان: سیاه‌جامگان با کسب 3 امتیاز از هشت بازی خانگی

*موفق‌ترین میهمان: پرسپولیس با کسب 22 امتیاز از هشت بازی خارج از خانه

*ناکام‌ترین میهمان: نفت تهران با کسب 2 امتیاز از هشت بازی خارج از خانه

انتهای پیام/

منبع : تسنیم 

نظرات 1 + ارسال نظر
بهمن سه‌شنبه 21 آذر 1396 ساعت 16:16 http://bia2tanz6.mihanblog.com

بر روی غبار سبز

خورشیدی از رمق افتاده است

ساحل را سایه ای پوشانده

که همه چیز را به خواب برده است

نه به قایق می شود دل بست

نه به قیچی که رشتۀ این خواب را بگسلد

ناخوشی ها زنجیروار به گرد هم آمده اند

اما در من گذشته جان گرفته است

وقتی با طبل نقره ای اش

در من می نوازد.....سلام. وقت بخیر....زنده باد پرسپولیس کبیر

سلام ودرود
ممنون و سپاس

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.