عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)
عاشقان حسین (ع)

عاشقان حسین (ع)

از دیارشهرتاریخی لیدوما ((ممسنی))**************************اخبار روز شامل( علمی - فرهنگی - سیاسی - مذهبی -تاریخی - ورزشی -پزشکی -طنز)

تحلیل رسانه های بین المللی از حمله موشکی ایران به تروریست ها:

ایران می توانست برای این حمله از هواپیما استفاده کند و یا از همپیمانان خود در
سوریه یا عراق و یا لبنان بخواهد چنین کاری را انجام دهد اما اصرار بر اینکه این حمله
از داخل خاک ایران انجام شود برای این بوده تا کاری انجام شود که چندین پیغام در
پی داشته باشد.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
           
 
مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست‌های تکفیری در منطقه دیرالزور در شرق سوریه با هدف تنبیه تروریست‌های جنایتکار، مورد حمله موشکی قرار گرفت.
 
به گزارش سرویس بین الملل اعتدال، خبر حمله موشکی ایران به مواضع تروریستها در دیرالزور سوریه به سرعت در رسانه‌های جهان منعکس شده و به خبر مهم آن رسانه‌ها تبدیل شد.
   
 
*این رخداد پیش از همه حاوی پیام برای آمریکایی ها بود
 
روزنامه لبنانی البناء با اشاره به اینکه موشک های شلیک شده از سوی ایران به سوی مقر داعش در دیرالزور سوریه برای اولین بار در خارج از میدان مانور مورد استفاده قرار گرفت، این رخداد را پیش از همه حاوی پیام برای آمریکایی ها دانست. 
 
روزنامه البناء روز دوشنبه در سرمقاله خود نوشت: واشنگتن خشمگین از پیروزی های ارتش سوریه سعی کرد با سرنگون ساختن یک جنگنده سوری در منطقه الرصافه در جنوب الرقه، برگ برنده ارتش سوریه در مرزهای سوریه با عراق را در جنوب و مرکز کشور از ارتش بگیرد و ثابت کند که می تواند با حمایت از متحدان خود مسیر میدان های مختلف سوریه را تعیین کند. 
 
این روزنامه افزود: ادعای مطرح شده از سوی آمریکا برای توجیه شلیک به جنگنده سوری نشان دهنده ضعف نظامی یا سیاسی آمریکا در سوریه بود که اولین بار با حمله به فرودگاه الشعیرات و تقلای آمریکا برای خارج کردن ابتکار عمل از دست ارتش سوریه و متحدان آن رقم خورد. 
 
به نوشته البناء، اما رویدادهای میدانی عبارت از آن بود که ارتش سوریه و متحدان پس از استقرار در جنوب الرقه و کناره رود فرات به موازات مسیر الرقه به دیرالزور، بخشی از نیروهای خود را در جاده تدمر – دیرالزور روانه شهر السخنه کرد. پیشروی ارتش سوریه و نیروهای الحشد الشعبی عراق در مرزها یکپارچگی دو طرف در حفظ مرزها را به اثبات رساند. 
 
این روزنامه لبنانی ادامه داد: با اعلام همکاری دو طرف در نبرد آزاد سازی دیرالزور و المیادین از سیطره داعش، دیگر مشخص شده که نبرد سرنوشت ساز با داعش در این شهر روی خواهد داد و دمشق و متحدانش در این نبرد دست بالاتر را خواهند داشت. این همان پیامی بود که موشک های ایرانی شلیک شده به دیرالزور درصدد بیان آن بود. این موشک ها که برای اولین بار در نبرد واقعی و غیر از میدان مانور مورد استفاده قرار می گرفت تحت عنوان پاسخ به حمله های داعش در تهران، مراکز داعش در دیرالزور را هدف قرار داد و پیش از همه پیام محکمی برای آمریکایی ها داشت. 
 
 
*سیلی را داعش خورد تا صدایش را دیگران بشنوند
 
خبرگزاری روسی اسپوتنیک در یادداشتی درباره حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها در دیرالزور سوریه نوشت، سیلی را داعش خورد تا صدایش را دیگران بشنوند.
 
تلافی حمله داعش به تهران را ایران می توانست به شکل های مختلف پس بدهد اما انتخاب گزینه استفاده از موشک های میان برد هم تلافی حمله بود هم پیغامی برای حامیان داعش، و بدیهی است که هدف ایران بیش از تلافی اخطار به دیگران بود.
 
علیرغم اینکه زمان شاه ایران خریدار پیشرفته ترین سلاح های آمریکایی بود اما شاید برخی از آنهایی که دوران جنگ ایران و عراق را به یاد دارند به یاد داشته باشند که آن زمان ایرانی ها خون گریه می کردند تا چند عدد موشک به دست بیاورند و تلافی موشک هایی که عراق بر علیه شهر های ایران شلیک می کرد را در بیاورند اما هیچ کشوری حاضر نبود این موشک ها را در اختیار ایران قرار دهد وسلاح های آمریکایی مخصوصا هواپیماهای پیشرفته آنها همه به دلیل نبود قطعات یدکی زمین گیر شده بود.
 
همین ماجرا منجر شد که از آن زمان ایران به فکر آن باشد تسلیحات دفاعی مورد نیاز خود را خود تولید کند و وابسته به خارج نباشد. امروز دیگر رویای ایرانی رساندن موشک ها به بغداد نیست بلکه موشک های ایرانی از بالاسر بغداد به راحتی عبور می کنند و صدها کیلومتر آن طرف تر فرود می آیند.
 
انتخاب استان کردستان برای انجام این حمله نیز بی دلیل نبوده است. چند نفر از تروریست هایی که عملیات تهران را انجام دادند از این منطقه بودند و دشمنان ایران تلاش های بسیاری جهت نا امن کردن این استان انجام داده اند. ایران خواست نشان دهد که تسلط امنیتی کامل بر این منطقه دارد.
 
ایران می توانست برای این حمله از هواپیما استفاده کند و یا از همپیمانان خود در سوریه یا عراق و یا لبنان بخواهد چنین کاری را انجام دهد اما اصرار بر اینکه این حمله از داخل خاک ایران انجام شود برای این بوده تا کاری انجام شود که چندین پیغام در پی داشته باشد.
 
1 — تلافی عملیات داعش باشد.
 
2 — موشک های میان برد ایران با طی مسافتی بیش از 650 کیلومتر با دقت فراوان چند ساختمان و پایگاه در دیر الزور که مربوط به تروریست ها بود را هدف قرار داد، امری که نشان می دهد این موشک ها برد بسیار دقیقی دارد و اینکه ایران می تواند شعاع دایره ای از حد اقل 650 کیلومتر را با دقت نقطه زنی پوشش دهد. یعنی از ریاض گرفته تا تل آویو تا همه پایگاه های آمریکایی در منطقه اطراف ایران همه می توانند هدف موشک های ایرانی قرار بگیرند.
 
3 — با توجه به اینکه ایران از موشک های بالستیک دور برد 2000 کیلومتری نیز برخوردار است این بدین معنا است که ایران می تواند نیروهای دشمن را در شعاع 2000 کیلومتری نیز هدف قرار دهد.
 
4 — این عملیات حدود دو ساعت پس از صحبت های آیت الله خامنه ای و چند ساعت پس از جلسه شورای عالی امنیت ملی ایران انجام شد که نشان می دهد نیروهای مسلح ایران آمادگی لازم را دارند تا ظرف فقط چند ساعت یا شاید چند دقیقه تصمیمات سیاسی سران مملکت را به اجرا بگذارند.
 
5 — انتخاب زمان وروش انجام این عملیات بگونه ای بود که هم پاسخ تهدیدات اخیر ایالات متحده بر علیه ایران و هم تحریم های جدید کنگره این کشور و هم تهدید های همپیمانان ایالات متحده داده شود.
 
6 — عملیات زمانی انجام شد که همپیمانان ایران در سوریه و عراق توانستند علیرغم میل آمریکا به زور وشاید بهتر است بگوییم با قلدری مرز های عراق و سوریه را به هم متصل کنند و جاده ای که از ایران به لبنان می رسد را در اختیار بگیرند. طبق گزارش های مختلف ایران بدون در اختیار داشتن چنین جاده ای توانسته بیش از یکصد هزار موشک کوتاه برد و میان برد به همپیمانان خود در سوریه و لبنان برساند حال با این شرایط خواهد توانست این تعداد را به مراتب افزایش دهد و عربستان سعودی و اسرائیل و پایگاه های آمریکایی در منطقه همه با موشک های ایران محاصره گردند. با توجه به شرایط حضور نیروهای مختلف در منطقه یکی دو درجه تغییر زاویه پرتاب موشک ها می توانست همپیمانان ایالات متحده را هدف قرار دهد.
 
7 — کارشناسان نظامی اظهار می دارند که سریعترین سامانه دفاع موشکی به حدود 30 ثانیه از لحظه کشف نفوذ موشک های دشمن احتیاج دارد تا فعال شود و واکنش نشان دهد، در این صورت اگر موشک های ایران نزدیک مرز های اسرائیل و عربستان سعودی و پایگاه های آمریکایی که امروزه تلاش دارند ایران را تهدید کنند قرار گیرند فرصت طلایی عمل کردن سامانه دفاعی از دست می رود چون تا زمانی که سامانه های دفاعی بخواهد عمل کند چندین موشک به مقصد خود رسیده اند.
 
به هر صورت همه این موارد برای آن بوده و هست که ایران به طرف مقابل بگوید اگر پای میز مذاکره با شما نشستیم به این معنا نیست که تسلیم همه خواسته های شما شده ایم و اگر شما به تعهدات خود پایبند نباشید ما هیچ ابایی از رویارویی ندارم اما مطمئن باشید شما بیشتر ضرر خواهید کرد و حال که موشک های ما را بهانه کرده اید ما موشک ها را استفاده می کنیم و هر چیز دیگری را بهانه کنید ما بیشتر روی آن پا فشاری می کنیم.
 
در پایان می توان گفت ایران با این کار خواسته این پیغام را بدهد کشوری نیست که با تهدید عقب نشینی کند واز این پس تهدید را با تهدید پاسخ خواهد داد.
 
 
*رقابت پیچیده در منطقه بین متحدان سنتی
 
روزنامه امریکایی نیویورک تایمز نزدیک به دموکرات‌ها در این‌باره می نویسد: «این حمله در حالی صورت گرفته است که یک جنگنده امریکایی هواپیمای جنگی سوری را روز یکشنبه ساقط کرده است. این برای اولین بار از زمان آغاز جنگ در سوریه از سال ۲۰۱۱ میلادی به این سو است که آمریکایی‌ها به طور مستقیم علیه یک هواپیمای سوری اقدام می‌کنند و نشان‌دهنده تشدید جنگ میان نیروهای اسد در سوریه و امریکا است. در این حمله بر اثر رویارویی یک اف-۱۸ امریکایی با یک جنگنده دولت سوریه صورت گرفته است. در همان روزی که سپاه موشک‌هایی را از داخل ایران به سوی سوریه به امید مجازات نیروهای داعش شلیک کرد چرا که آن گروه مسئولیت آخرین حملات تروریستی در تهران را برعهده گرفته بود. گفته شده است که موشک‌ها به سوی دیرالزور شلیک شده‌اند؛ جایی که ۲۰۰ هزار نفر در آنجا حضور دارند. مقام‌های امریکایی اما گفتند که به نظر می‌رسد هیچ ارتباط مستقیمی بین این دو رویداد وجود ندارد با این حال، پیچیدگی رقابت در منطقه میان سوریه، روسیه، ترکیه، ایران، اسرائیل و امریکا به همراه متحدان‌شان نشان دهنده عمق پیچیدگی وضعیت در منطقه است. 
 
این روزنامه اشاره می‌کند در این ماه یک جنگنده اف-۱۵ امریکایی یک پهپاد ساخت ایران را نیز در جنوب شرقی سوریه ساقط کرد. این روزنامه می‌افزاید: «تحلیلگران نظامی معتقدند که حمله اخیر تهران نشانه‌ای از نقش فزاینده ایران در سوریه و نشانه‌ای از قدرت رو به رشد آن کشور در منطقه است. حمله موشکی اخیر یک پیام از سوی تهران به دشمنان ایران در منطقه از جمله به اسرائیل و عربستان سعودی و همچنین امریکا بوده است که پایگاه‌های نظامی متعددی در خاورمیانه دارند». 
 
 
*اولین حمله موشکی زمین به زمین از ایران به سوریه
 
شبکه خبری سی ان ان نیز با اشاره به کارزار موشکی اخیر ایران علیه تروریست‌ها در سوریه می‌نویسد:  «این اولین گزارش از حمله موشکی زمین به زمین از ایران به سوریه از زمان آغاز جنگ داخلی از سال ۲۰۱۱ میلادی به این سو است و نشان‌دهنده گسترش حضور ایران در سوریه و درگیری در آن کشور است. موشک‌ها از استان کرمانشاه به سوی خاک سوریه شلیک شده‌اند. سپاه اعلام کرده که عملیات هدف قرار دادن نیروهای تکفیری در دیرالزور در شرق سوریه بوده است. ریک فرانکونا سرهنگ بازنشسته و تحلیلگر نظامی سی ان ان می‌گوید که اقدام اخیر ایران یک گسترش قابل توجه در ابعاد حضور نظامی ایران است. امیر دفتری یکی از تهیه کنندگان سی ان ان در تهران می‌گوید که این موضوعی قابل پنهان کردن نبود که ایران از اسد حمایت می‌کند اما این حمایت تاکنون تنها در قالب کمک مالی، اعزام نیروی مدافع حرم و مستشار نظامی بود اما اکنون گویا حمایت وارد فاز گسترده‌تری شده است. 
  
" پایگاه خبری تحلیلی اعتدال  "
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.